"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 11, 2008

Menjelang PRK P-044

Assalamu'alaikum...

Apa dah jadi dengan sahabat-sahabat dari kem dacing?dengar khabarnya ramai yang tak mahu bersuara & ada jugak maklumat yang aku dapat mengatakan bahawa ahli-ahli & penyokong-penyokong UMNO akan memboikot PRK yang akan datang.boikot bukan sebab tak puas hati,tapi sebab dah yakin yang UMNO tak kan dapat apa-apa dalam PRK akan datang ni...confirm kalah kot...(aku agak la...)

Ada antara yang selama ni bukan main hebat lagi bila cakap soal politik tiba-tiba berdiam diri...tanya tak mau jawab...apahal?yang aku tengok bukan main bising lagi sekarang ni cuma geng-geng UMNO dari luar Permatang Pauh je...depa tak tahu lagi situasi dekat sana kot...

Banyak info yang aku dapat pastinya mengecewakan geng-geng UMNO diluar PP...kalau rasa tak yakin dengan info aku, boleh siasat sendiri kesahihannya...korang perati dalam media perdana ada atau tak kenyataan-kenyataan dari UMNO PP?kalau ada habaq mai kat aku.

Semenjak 2 menjak ni geng-geng UMNO PP dah pandai menyamar diri...ramai dah yang tak mengaku dari PP...konon tak tau apa-apa pasal PP & tak minat nak ambik tau...pergh...sayu aku dengar...

Cawangan Permatang Rawa & Permatang Batu apa cerita???dengar khabar dah tak de yang sanggup nak bukak markas operasi BN...betoi ka?kalau betoi,baguih la...kalau tak sanggup nak bukak markas operasi BN...bukak je markas operasi PR...apa masalahnya?RM?sorry la brader...kalau nak RM...p la buat kerja halal...banting tulang 4 kerat...kerat kayu ka hapa ka...buat la...jangan kerat kengkawan sudah...kang tak pasal kene jail pulak kang...

UMNO bahagian pulak...aku dengar operasi jalan semata-mata tak nak bajet PRK jatuh ketangan pihak lain...uih...sempat lagi tu...apa-apa hal pun...ongkos dulu ya...bagusss...dekat dah dengan kawasan berbahang tuh..!

Ni sms paling best yang aku dapat buat masa ni : penduduk tempatan,ragu2 n bhati2 utk memberi kebenaran tanpa bayaran PENUH sebelum benar pos UMNO/BN didirikan. Bayaran yg djanji x dibayar penuh ada yang sekadar airliur pru12 lalu. Kini mereka demand rm3000 sepanjang kempen dibayar penuh terlebih dahulu termasuk minuman shj".

& yang ni pulak yang last aku dapat semalam :
Ramai kontraktor menjauh diri utk membekal makan/minum kpd pos UMNO/BN kerana tiada lagi jaminan dapat kontrak/tender selepas pilihanraya. Pengundi sedia terima rm750 dan 2 kampit beras 15kg beras sahaja utk 1 undi bukan barangan sperti kain batik/pelikat dan sejadah. Utk belanja bulan puasa/hariraya. Namun undi..lu, pikirlah sendiri !"

amacam???aku rasa ada baiknya BN pikir baik-baik cadangan aku ni...aku cadangkan BN letak dia ni ha untuk jadi wakil BN menentang DSAI nanti...insya-Allah BN boleh menang...

Dia ni ha :

Undi Anda Adalah Rahsia...Vote For Mawi..!

1 comment:

Anonymous said...

Seelok-eloknya AMENO tak payah la bertanding dalm PRK P Pauh ni, lebih baik peruntukan yang ada (kununnya duit parti) tu di sedekahkan ke surau-surau dan masjid-masjid yang terdapat di P. Pauh untuk buat kenduri kesyukuran menyambut kedatangan Bulan Ramadhan.