"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 11, 2008

Piala Monsun tidak jadi tahun ini?

Nasib kejohanan Piala Monsun hujung tahun ini masih tidak menentu apabila penganjurnya T-Best Events, setakat ini, tidak mengadakan rundingan dengan kerajaan Terengganu, kata menteri besar Menteri Besar Datuk Ahmad Said.

"Tiga bulan lepas, penganjur ada berjumpa dengan saya berbincang mengenai Piala Monsun dan mereka minta kerajaan negeri menambah peruntukan berbelas juta untuk menganjurkan kejohanan itu tahun ini.

monsoon cup 260906 ships sailing boats "(Namun) selepas itu mereka diam dan setakat ini saya tidak tahu mengenai perkembangan kejohanan itu sama ada ia diadakan atau tidak," katanya, lapor Bernama hari ini.

Agensi itu melaporkan, kejohanan kapal layar di kuala Sungai Terengganu bagi tahun ketiga "mungkin tidak akan diadakan berikutan tiada persiapan yang dilakukan penganjur."

Kejohanan itu yang diperkenalkan pada 2006 dikendalikan oleh penganjur berkenaan - sebuah anak syarikat TDM Berhad - bawah perjanjian antara kerajaan negeri dan World Match Racing Tour.

Ahmad menambah, penganjur kejohanan itu meminta kerajaan Terengganu menyediakan peruntukan lebih tinggi tahun ini kerana mendakwa mengalami kerugian tahun lepas.

-malaysiakini

No comments: