"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 20, 2008

Ramlang Lagi..!

Butir-butir keahlian UMNO Ramlang bin Porigi.*Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas.
Ha... kan dah kantoi lagi... ni kalau aku cakap antara kesan-kesan sumpahan laknat Say Fool mesti ramai yang tak caya... tapi hakikatnya macam ni la.

Tengok...

15hb.Ogos, 2008 angkat sumpah

19hb.Ogos, 2008 terdedah banyak perkara... bukan menafikan sumpah yang dibuat oleh si Say-Fool, tapi banyak yang kurang meyakinkan & perkara-perkara pelik berlaku.

Memula terbongkar bahawa Ramlang ni menyamar sebagai Imam padahal jawatan dia cuma pembantu hal ehwal Islam je...kalau ye pun nak menyamar, biar la lojik.ni umur baru 29 tahun dah pandai-pandai menyamar Imam.kot Imam surau sekolah menengah boleh jugak orang percaya.ni pi terjun terus jadi Imam Masjid Wilayah!

Pas tu dapat maklumat lagi yang dia ni adalah pengundi berdaftar P-044... pas tu terbongkar pulak Ramlang ni rupanya ahli UMNO...

Ada lagi...cuba klik kat [ sini ] kalau nak tengok "friendster" Ramlang Poligi... cis... sempat lagi ber"friendster"...

Nasib baik aku x leh access account bank Ramlang...kalau tak siap la ngko...mana la tau ada orang terbank in duit...aku tak tuduh...aku teka je...

Yang utamanya ialah bila kita dapat info yang mengatakan bahawa Imam Masjid Wilayah tidak terlibat dalam majlis sumpah tu.

Ingat...dalam politik...satu langkah sumbang, bermakna keseluruhan langkah akan sumbang.sekali anda menipu, anda terpaksa menipu berkali-kali kemudian untuk menutup tipuan yang pertama tadi.

Buat UMNO/BN.harapan untuk menang di Permatang Pauh hanya tinggal harapan.korang kerah la segala menteri yang korang ada.kalau boleh bawak sekali menteri-menteri dari negara luar untuk bantu korang dalam kempen PRK P-044 ni.kami tak heran.

6 kotak tinggal nama, kain UMNO/BN pulak terselak menampakkan bunga.selamat jalan UMNO/BN.26hb.Ogos, 2008 bakal berkubur UMNO/BN di Permatang Pauh.tanah tempat kamu calarkan demokrasi sedang menuntut bela diatas perbuatan lampau UMNO/BN 10 tahun dulu..!

5 comments:

Anonymous said...

lawak giler wei...layan linkin park tuh...power siot ramlan poringgi nii

Anonymous said...

ustat UMNO la katakan..huhu...

tokapi said...

Salam..

Salah ke Us. Rasmlang Porigi ni mengundi di kawasan dia? Utk pengetahuan semua, Us. Ramlang ni memang pengundi di kawasan P44 Permatang Pauh... x caya? cuba check semakan daftar pemilih sebelum ini (http://daftarj.spr.gov.my/daftarj/) dan bukan yang khas untuk permatang pauh, yg t elah diupdate (http://daftarj.spr.gov.my/permatangpauhNEW/prayakecil.aspx)

Anda akan dapati nama beliau juga memang tertera di situ.. Ini bermakna dia bukan saja2 'dihantar' untuk mengundi hanya pada kali ini!

Ust Ramlang juga memang seorang kakitangan Masjid.. x caya carilah nama dia dalam Jakim..

Dan untuk memastikan ust Ramlang bukan pengundi hantu, bukak http://www.ahliumno.com.my dan check IC Ust Ramlang.. tertera di situ Ahli Pemuda UMNO bahagian Bukit Mertajam! Bukit Mertajam berada di DUN Penanti dan ia berada di Parlimen Permatang Pauh!.. adakah salah untuk beliau mengundi?

Adakah salah org UMNO menjawat jawatan Imam Rawatib di masjid2?

Adakah salah orang yang dilahirkan di Sarawak/Sabah, membesar di Pulau Pinang, bekerja di KL dan balik mengundi di kampung halaman?

buat pengetahuan juga, Us Ramlang adalah bekas penuntut Madrasah Manabi-Ul Ulum Penanti BM Pulau Pinang

meh kenal ngan ustaz ni - http://profiles.friendster.com/43341251

Sebelum menuduh, baik siasat dan perhati betul2..

Wassalam

Anonymous said...

Untuk renungan Tokapi

Bukan nak menuduh atau mencela, bukan gak nak menidakkan si Ramlang ni...cume apa yang digembar-gemburkan selama ini, bahawa si say-FOOl tu bersumpah Quran didepan Imam Masjid Wilayah iaitu si Ramlang ni la....Tapi kebenarannya Ramlang bukannya IMAM cuma pembantu MEsjid jer.....jadik nampak macam ada somthing fishy la dalam hal ni...

Ok la tokapi....lu PK la sendri....

Anonymous said...

salam,
saya nak tanya perisik; tak ada kah imam surau atau masjid yang jadi ahli pas atau pkr? saya rasa mesti ada tapi perisik saja tak mahu bagitau. Saya rasa memang banyak imam yg jadi pas, so macam mana/??? double standard lah perisik ni

'haran;