"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 20, 2008

Tahniah..!Ramlang Porigi Naik Pangkat..!

Seorang teman memaklumkan kepada saya perihal Ramlang Porigi (gambar atas), saksi yang didakwa sebagai iman Masjid Wilayah Persekutuan tatkala Saiful Bukhari Azlan melafazkan sumpah laknatnya tempoh hari.

Agak mengejutkan kerana pautan direktori kakitangan Masjid Wilayah Persekutuan sudah pun dikemaskini hari ini. Jika semalam, direktori tersebut menyatakan terdapat seramai tiga orang imam yang bertugas di masjid itu, hari ini jumlah imam yang bertugas meningkat menjadikan jumlahnya seramai lapan orang.

Menariknya, salah seorang daripadanya adalah Ramlang Porigi, ustaz muda yang meminati Linkin Park dan mempunyai laman friendster sendiri!

17 comments:

Anonymous said...

pehal lu dengki dia ada friendster mamat?lu nak lu buat la sama........

Anonymous said...

dia ni betul2 ustaz ke? saya tak percaya dia ni islam
try tgk page friendster dia. di bahagian paling bawah page tersebut tertera "ramlan's activity"

ramlan agreed on the opinion
books are reaLLy grEat..i L0ve reaDing any christiAn reLateD b0oks..and it's worth spEnding timE in reaDing b0oks..c:


sebagai seorang ustaz tanggung jawab beliau adalah mengkaji dan mendalami ilmuan2 islam bukannya menyesatkan diri mengkaji agama kristian yang sudah terbukti sesat itu.

atau beliau adalah seorang kafir laknat yang bertopengkan jubah dan kopiah sebab itu berani menemani sayfool bersumpah laknat.

lu PK la sindri...

Anonymous said...

ok lah tu dia naik pangkat.dia dah berkhidmat utk negara.........lu buat buat blog rosakkan negara je.UNDILAH BARISAN NASIONAL

Mr Joker said...

anonymous - aku bukan dengki...yang hang marah tu apahal?

bapak marah?

jangan marah ye bapak...nanti kene jual...

Mr Joker said...

anonymous - blog rosakkan negara?

ai...ni fatwa baru Islam Had Hari ke???

kah kah kah...

Anonymous said...

i know what u did last weekend topeng perak!!!!!!!!!

Anonymous said...

aku pun tau apa dia buat last weekend

Mr Joker said...

anonymous - last weekend ma...

ya la... last weekend after my fren(ster) swear swear i go tu pineng ma...

i go to de P-044 ma...

very de ramai orang ma...

hahaha...broken english is no good 4 UiTM setuden..!

nasib aku bukan setuden...so broken english is no problem la...

matcomot said...

p la mandi dulu.sat lagi sambung balik.awat hang marah sngt?siapa kacau hang

Anonymous said...

http://amircesc4.wordpress.com/2008/08/19/ramlang-porigi-poooraaahhh/

mintak kawan2 tolong aku. jawab sikit mamat ramlang dan kawannya ni. dok komen, aku tak arif sgt nak jawab. tauke blog ni, bang perisik, tolong ek.

Mr Joker said...

matcomot - dia bengang sebab depa tak ajak dia jadi saksi sama...kalau dia ada...kompom la hari ni ada 9 Imam kat mesjid wailayah tu.

aku tgh bincang ngan MSK...aku nak akt sumpah...MSK pun nak jadi Imam jugak...

malam karang aku nak jumpa Zahid Hamidi.

Hang nak join?

Anonymous said...

si sialfool tu bukan bersumpah ditemani imam tapi paderi kot

haha

tak caya lihat page friendster father ramlan tuh kat paling bawah skali cakap i love reading any cristian related macam anon 7.15pm cakap

Anonymous said...

tolong pandang positif ttg blog ni. dulu , umno jugak yg bwa "kemajuan" teknologi.pastu skrg ni nak stop plak.internet ja la yang boleh pakai skit dari siaran tv UMNO . semua bohong mcm pemimpin umno jugak.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam topeng perak,

dia memang dalam senarai nak di naikkan pangkat..la ni la time yg sesuai untuk naikkan pangkat dia jadi imam..takde kena mengena dengan PRK pun...secara kebetulan je tu..

Anonymous said...

syukran. kat friendster tu masih lagi jawatan dia Pembantu Hal Ehwal Islam S17

huhu

ibnuadnan said...

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (Al-Hujuraat:6)

Anonymous said...

Zaman hari ini, syaitan, iblis semua dah berjubah, berkot,pakai tai atau berserban, naik kereta mewah, naik kereta tak mewah dan segalanya. Hebat belaka syaitan hari ini.