"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 01, 2008

Imam Saiful kembali tugas esok Zahid tunggu laporan Jakim, Jawi

PETALING JAYA: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pihaknya kini menunggu laporan lengkap mengenai kedudukan Imam Masjid Wilayah Persekutuan, Ramlang Porigi - yang menjadi saksi upacara bersumpah Mohd. Saiful Bukhari Azlan - ekoran penglibatannya dalam membantu 'berkempen' pilihan raya kecil Permatang Pauh minggu lalu.

Kelmarin Ramlang memberitahu mStar Online bahawa beliau akan kembali bertugas esok selepas bercuti hampir seminggu.

"Buat masa ini (sehingga hari ini) saya masih belum dapat apa-apa maklumat lanjut mengenai perkara ini.

"Saya perlu tunggu laporan yang akan dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dahulu," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Menurut Ahmad Zahid, kedua-dua laporan itu nanti akan dibawa untuk dibincangkan dalam mesyuarat yang akan dipengerusikan oleh beliau sendiri.

"Kita tak boleh nak putuskan apa-apa keputusan lagi sekarang. Tindakan lanjut hanya akan dibuat selepas mesyuarat itu nanti," katanya.

Ditanya apakah bentuk tindakan yang boleh dikenakan terhadap Ramlang, beliau enggan mengulas lanjut.

Ramlang yang menjadi saksi angkat sumpah Mohd Saiful yang didakwa diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim mengejutkan banyak pihak apabila muncul di Permatang Pauh dengan membuat pengakuan sumpah itu tidak sah.

Beliau muncul di tiga ceramah dihadiri Anwar dua hari sebelum hari pengundian.

Beliau turut mendakwa 'dipaksa' oleh pihak atasan untuk menjadi saksi sumpah laknat Mohd Saiful pada 15 Ogos lalu.

Sementara itu mStar Online cuba mendapatkan maklum balas Imam Besar Masjid Wilayah Persekutuan, Abdul Malek Salleh namun beliau tidak dapat memberi penjelasan lanjut.

"Maaflah, saya baru balik dari mengerjakan umrah. saya belum menerima laporan rasmi lagi.

"Tunggu saya masuk kerja esok, kemudian baru saya boleh beri komen," katanya yang hanya mengetahui perkara ini setelah dimaklumkan oleh beberapa orang rakan.

-mSTAR Online

1 comment:

Anonymous said...

tahu sama tahu jelah apa akan berlaku ............

Allah jua yg Maha Adil