"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 01, 2008

Kumpul 1 Tempat..!

LANGKAWI: UMNO Cawangan kampung Raja dan atas di Padang Matsirat disini meluluskan usul meminta mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyertai semula UMNO untuk menmguatkan parti itu sebagai tulang belakang kerajaan Barisan Nasional (BN).

Selain Dr Mahathir, isterinya, Tun
Dr Siti Hasmah Mohd Ali turut diusul menyertai semula UMNO.

Usul itu diluluskan pada persidangan UMNO cawangan itu di Padang Matsirat di sini semalam, kata Ketuanya, Datuk Paduka Abu Bakar Taib pada persidangan akhbar di sini hari ini.

Abu Bakar berkata, usul itu dibawa oleh anggota cawangan itu, Datin Paduka Zaleha Md Gelam yang turut mencadangkan spaya Majlis Tertinggi UMNO melantik Dr Mahathir sebagai penasihat UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Beliau yang juga Anggota Parlimen Langkawi berkata, penyertaan semula Mahathir penting untuk mewujudkan kekuatan dan perpaduan dalam UMNO.

Abu Bakar berkata, selain itu, mesyuarat turut mencadangkan supaya kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan timbalannya Datuk Seri Najib Tun Razak melantik Dr Mahathir sebagai duta untuk menarik pelaburan luar negara ke Malaysia.

Dengan pengalaman luas Dr Mahathir dan sebagai negarawan ulung yang dihormati di seluruh dunia, Abu Bakar berkata Dr Mahathir mampu menarik pelabur ke negara ini.
UMNO Cawangan Kampung Kuala Melaka yang mengadakan persidangan yang sama semalam turut menyokong usul yang dibawa oleh Kampung Raja dan Atas.

"Kita mahu mengembalikan kekuatan UMNO dan pemimpin semua peringkat termasuk akar umbi perlu kembali bersatu untuk menguatkan parti", kata ketuanya Fazil Din.

Abu Bakar berkata, semua usul itu akan dibawa ke mesyuarat Perwakilan UMNO bahagian Langkawi yang dijadual bersidang pada Okt ini dan akan dibawa ke peringkat negeri dan ke Perhimpunan Agung UMNO nanti.

TP - tak lama lagi parti perkauman UMNO akan jadi parti kaum sampah@terbuang... makin ramai serpihan bekasan sampah-sampah berkumpul didalam parti Yunaited Meles Orgenizesyen...

Ezam kotak & rakan-rakan, Lokman Adam & rakan-rakan, Zamel & rakan-rakan, tak lama lagi Che'Det... molek sangat cadangan kemasukan semula sampah-sarap ni ke satu parti... tak de lah sampah-sampah ni bertaburan... kira macam "recycle" la... dari sampah-sarap kepada pencacai.

Mungkin rate naik sikit kot... sebaris dengan bekas Stareform... kui kui kui... lepas pakai, truss buang...

No comments: