"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 01, 2008

Panas Dari MSK

oleh: Matsamankati



Pagi tadi, awai-awai buta Bos dah bagi SMS. “Jumpa diIpoh kul 2. kita gi KL buka puasa”



fuh!! belum pernah aku buat kerja macam ni, jadi aku call Bos balik. “Nak buat apa?” aku tanya.



“Tolong bawa beg!” kata dia.



“Sejak bila aku jadi tukang bawak beg? ”



“Hang nak pi ka tak mau?” dia tanya aku.



“Pasai apa?” aku tanya.



“Hang berlagak saja sudah la… kalau tidak hang tak boleh masuk. Ada cerita best!”



Aku tak boleh nak cerita panjang sebab laptop pun aku pinjam. Aku baru lepas buka puasa dengan orang yang tak puasa.. Melayu bukan, Cina bukan, India pun bukan. … Dalam semua yang ada, aku cuma kenai sorang , Sng, selalu tengok muka dia masa kes Anwar tahun 98 dulu. Yang simpan tape Ummi Hafilda kat London.



Yang lain tu, aku tak kenai…semua dari Sarawak. Yang dari semenanjung tu, biasa la. Bila aku bisik-bisik sapa dia… member sebelah bagi tau. Tu pun tak boleh nak ingat semua. Yang aku ingat… Aron, Tiki, Jo, Sidi.



OK…nak pergi terawikh.. esok Anwar cerita. Pukul 11 pagi.

No comments: