"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 10, 2008

Jangan Kacau Depa..!

PETALING JAYA: Seramai 49 anggota Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BN-BBC) yang memulakan lawatan lapan hari ke Taiwan kelmarin menghabiskan hari kedua semalam dengan melawat Shangri-La Leisure Farm.

Mereka diberi taklimat oleh pengarah urusan ladang tersebut.

Menurut Timbalan Pengerusi BN-BBC, Datuk Bung Mokhtar Radin taklimat yang diberikan itu banyak membantu untuk menaikkan industri pertanian.

"Selepas itu, mereka melawat Ketua Setiausaha Taiwan, Lu Luo Hua.

"Pengerusi BN-BBC, Datuk Seri Tiong King Sing bersama-sama lapan ahli BN-BBC tiba di Taiwan hari ini (semalam) dan bertemu serta berbuka bersama dengan ahli rombongan," kata beliau ketika dihubungi di Taipei semalam.

Anggota BN-BBC berlepas ke Taiwan secara berperingkat mulai kelmarin bagi melakukan lawatan sambil belajar mengenai teknologi pertanian.

Mereka akan pulang ke tanah air pada 17 atau 18 September ini.

Semalam, Bung Mokhtar menafikan tanggapan sesetengah pihak kononnya lawatan itu ada kaitan dengan usaha menghalang Pakatan Rakyat daripada menubuhkan kerajaan persekutuan pada 16 September ini.

Hari ini, rombongan akan bertolak dari Ilan ke Kaohsiung.

"Ahli BN-BBC ke Kaohsiung dengan menaiki kereta api peluru. Perjalanan sejauh 250 kilometer dari Ilan. Di sana mereka dibawa melawat pusat bioteknologi," kata Bung Mokhtar.

Pada hari keempat, anggota BN-BBC akan melawat Pingtung University of Science and Technology dan pada sebelah malam mereka akan makan malam bersama-sama pelajar Malaysia di Taiwan.

Keesokan hari, mereka akan mengadakan pertemuan dengan Konsul Pertanian Taiwan, Wong Jung Pyng pada pukul 4 petang.

Berhubung jadual hari keenam dan seterusnya, beliau berkata, jadual untuk hari keenam dan seterusnya belum diputuskan lagi.

Jelasnya, perkara tersebut akan dibincang bersama-sama ahli rombongan dan akan diputuskan kelak.

"Setakat hari ini kami dapat belajar banyak mengenai pertanian dan penternakan di Taiwan untuk kebaikan negara," katanya.

Apabila ditanya masih ada semua ahli BN-BBC tiba hari ini, Bung berkata: "Pada 14 September Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman akan tiba dan menyertai rombongan mereka di Taiwan."

-mSTAR Online

TP - Hep..! jangan kacau depa... depa tengah belajar tanam padi ikut teknologi moden... balik ni kang depa ada projek besar... tanam padi sambil melompat...

Tu... gambar atas tu, gambar makcik supervisor... Bung Mokhtar ada dalam sawah tengah berkubang... dah... jangan kacau depa..!

7 comments:

web admin said...

BALIK NATI AKU NAK BUNG TANAM EPAL DULU..KLAU TAK JADI SIAP HANG

Gerakan Reformasi said...

Rugi Malaysia bina universiti pertanian Malaysia (UPM mahal2. Kajian dan penyeldikan di Malaysia tak cukup hebat kot. Tapi bila dengar dalam tv macam hebat sangat, sampai luar negara nak belajar menanam di Malaysia sebab power sangat. Pastu MAHA baru2 ni pun tak de maknalah,cuma nak perabis duit rakyat. Kalau macam tu tutup jer lah UPM tu dan hantar ORANG TUA2 GANYOK pegi belajar ILMU PERTANIAN yang negaranya hanya berapa percentage hasil pengeluaran pertanian.

BNBCC BOLEH...BOLEH Blaaaaaaahhh

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

hahahah

apasal mp2 yg beria2 pegi blajar..?

nape tak di hantar petani2 yg dah tentu duk kat kebun dan sawah tempat depa buat kerja..

opppssss lupa lak...tu depa punya pekerjaan baru lepas PR memrintah ...

hahahaha

Anonymous said...

Salam sedara Topeng Perak

Baik tutup je MARDI tue...KALAU nak harap org2 tua ni nak bergiat dlm bidang pertanian...

Tapi diorg ni sume ade ke Ijazah dlm Biotek atau Sains Pertanian???

Kasi chance la,diploma....

Jawapannye: SENDIRI boleh piki la beb

Ijazah MENIPU BESAR ade la

Buaya-Merah said...

bodoh yer DSAI!!!!!!

Anonymous said...

Bung akan jadi pengusaha tanaman epal terbesar di Asia Tanggara, kah... kah.. kah...

Anonymous said...

Uikk..Makcik Supervisor tu ka ajor depa "bercucuk tanam". Sesuai gak ngan Bung ...