"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, September 13, 2008

Najib Belot, Pak Lah Kalut, UMNO Nak Terlungkup..!

Najib cakap : peralihan kuasa antara beliau dan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi seharusnya ditentukan melalui mesyuarat tahunan bahagian UMNO.

Menurut beliau, selepas itu barulah perkara tersebut dibawa untuk diputuskan dalam Perhimpunan Agung UMNO, Disember ini. - rujuk [sini].

Pak Lah jawab : Pelan peralihan kuasa pucuk pimpinan tertinggi negara yang dipersetujui Kabinet dan Majlis Tertinggi (MT) UMNO pada Jun 2010 adalah muktamad dan tidak perlu dibangkitkan lagi. - rujuk [sini].

Mahyuddin salak dari Singapura : Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi patut memikirkan semula pelan peralihan kuasanya untuk mengundurkan diri menjelang 2010
kerana tempoh masa itu terlalu lama. - rujuk [sini].

Zaid Ibrahim terus hantam balik Mahyuddin : Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hendaklah meletak jawatan atau disingkirkan jika tidak berpuas hati dengan tempoh peralihan kuasa Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang ditetapkan pada 2010. - rujuk [sini].

Pakatan Rakyat dok ugut : PKR bersama PAS dan DAP yang menganggotai Pakatan Rakyat, telah mengadakan perjumpaan dengan sebilangan ahli Parlimen BN, dalam usahanya untuk mengambil kerajaan pusat pada 16 September. - rujuk [sini].

Anifah nak sembang jugak ni : "Saya lebih risau tentang apa yang akan terjadi kepada Umno khususnya menjelang pemilihan parti Disember ini," katanya. - rujuk [sini].

Aku pulak sambil-sambil senyum tengok UMNO/BN kalut, nak tunggu je perkembangan...

Namblas doploh, namblas doploh, namblas doploh... Timur, Barat, Utara & Selatan... tak silap aku... ada kejutan... tungguuu........!

5 comments:

anonymous said...

klo kat pihak Kerajaan,mereka byk menyeru kpd rakyat supaya bersatu membina negara(merujuk kbykn kenyataan mereka).tp klo pihak pembangkang,menyeru rakyat tumbangkan kerajaan,buruk2kan kerajaan,keluar kenyataan itu dan ini disokong dgn khabar2 angin jg yg dikatakan bukti.itu pun klo anda semua perasan(kecuali dah buta hati la sehingga x dpt menilai,berfikir).apabila negara jd huru-hara kelak,rakyat jd sengsara,x kira yg sokong mana2 parti.

org melayu x rasa dia melayu dah smpai sanggup hina raja sendiri.
org islam nya x rasa dia islam smpi kafirkan saudara islam dia sendiri.
org malaysia x rasa dia org malaysia sehingga sanggup hina/ caci/huru-harakan negara sendiri.

ASAL NEGARA:
orang Cina ada negara CHINA.
orang INDIA ada negara INDIA.
orang MELAYU?..INDONESIA?x..sbb mereka x kata mereka org melayu,cuma rumpun melayu.tapi ttp letak negara INDONESIA,bangsa indonesia.
MELAYU cuma ada TANAH MELAYU,skrg MALAYSIA dgn bumiputera yg merdeka.

Hak Istimewa MELAYU/Bumiputera ttp dijaga dgn tidak meminggirkan kaum2lain,BUKAN bertuankan/Dihapuskan hak demi Kaum Lain.Kaum lain diiktiraf sbg warganegara selagi x mencabar/mempersoal hak2 istimewa org MELAYU/Bumiputera.

apabila MELAYU/bumiputera gadai hak MELAYU/bumiputera,MALAYSIA akan jadi MALAY(SIA-SIA)=orang melayu merempat dibumi sendiri..
bukan masa untuk menyalahkan org lain.ini masa untuk kita berfikir dan bertindak untuk melayu/bumiputera dan warga MALAYSIA bersatu..

akira® said...

last2 semua berkubur dalam lipatan sejarah.

Anonymous said...

tu masih ramai yg xsedar2 lagi..mmg melayu mudah lupa..

kontraktor said...

huhuhu said.....
> to=anonyones
woi mother fuker.ko tau ape?what is k##g? darah sama jugak,,sakit g hospital jgak..apa ada dengan k##g. makan nasik jugak,,dalam islam x da iktiraf pun,,x da tulis dalam Al-Quran ada jawatan k##ng.nabi pun x mitak d sembah(lanun korang) peras duit rakyat.
pasal runtuk kerajaan tu> tu bukan kerajaan malaysia,,tu kerajaan umno..buat projek pakai duit nagara tapi latak baner(SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BN)FUc# u,apa pembangkang pun bayar cukai la. jangan lupa kami pun MALAYSIAN"

kontraktor said...

x puas ati,,,huh,,,
nak koman lagi sampai penuh,,sial korang,,polis makan rasuah,sampai sekarang arwah anak aku x dibela sedangkan aku dah anta penjenayah ke lokap.tapi di lepas,sedang bukti cukup,aku sndri tngok laporan post motem dktor ,,sebab kerajaan sekarang babi,makan rasuah..jual arah melayu ke kongsi gelap.