"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, September 13, 2008

Pak Lah: Jangan Fitnah..!

SEREMBAN 12 Sept. - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan umat Islam perlu bersatu ke arah kebaikan dan bukan menabur fitnah serta menjatuhkan antara satu sama lain.

Sehubungan itu, Perdana Menteri menyeru umat Islam meninggalkan perkara-perkara yang boleh menyusahkan sesama kaum dan agama.

''Ini bukan lagi masa untuk menabur fitnah dan tidak juga untuk menjatuhkan orang lain, menghina dan sebagainya, sebaliknya di bulan Ramadan ini, umat Islam perlulah mencari kemuliaan dan menambah kebaikan diri.

''Maklumlah, ilmu dunia ini menyusahkan orang. Bukan itu caranya. Kita harus bercakap dengan cara yang baik, mengajar orang juga perkara yang baik. Semua keluar dari mulut kita hendaklah perkara baik.

''Kita tidak mahu ada hina (menghina) sana, hina sini. Itu tidak baik," tegas beliau. - rujuk [sini].

TP - Betul Pak La... Pak Lah memang pandai sembang... pandai Pak Lah nasihat ye... Islamik betul Pak Lah... Khir Toyo ngan Satim Diman apa citer Pak Lah??? Teresa Kok yang kene fitnah dekat Khir ngan Satim kat mana sekarang Pak Lah???

No comments: