"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, September 20, 2008

Negara Lain Pun Ada..!

KUALA KLAWANG Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berpendapat kajian semula mengenai Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) boleh dibuat tetapi perlu dilakukan dengan cermat.

Oleh itu, beliau berkata, gesaan sesetengah pihak supaya ISA dihapuskan merupakan pandangan politik yang tidak harus disuarakan.

"ISA itu bukanlah sempurna 100 peratus... kita boleh lihat aspek-aspeknya yang didakwa tidak begitu memenuhi syarat-syarat kemanusiaan. Ini saya bersetuju, malah prinsip ini memang kita pegang selama ini," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, sedangkan negara lain juga ada tindakan sama seperti ISA dan kenapa mereka tidak menyentuh mengenai perkara itu.

Rais yang juga Ahli Parlimen Jelebu berkata kajian mengenai ISA pernah dimulakan dulu tetapi memakan masa sebab keadaan di negara ini yang sentiasa berubah dalam konteks keselamatan dan kepentingan awam.

"Kalau sudah sampai masanya nanti, harus dijalankan kajian itu dan ia tidak menyalahi mana-mana undang-undang," katanya.

-mSTAR Online

TP - O...ikut negara lain... o... negara lain tu amal ajaran Islam ke tak?... o... Mat Rais ni ada baca Al-Qur'an ke tak?... o... baru teringat... Mamat ni sosialis... o...

2 comments:

mioraz said...

Assalamualaikum

Mengapa awak bubuhkan gambar PM dan TPM terbalik....

Tak patutla macam tu....

Minta di perbetulkan....

Buaya-Merah said...

aikkk...PKR bkn sosialis gak ker?hehehe