"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 08, 2008

Hidup Pok Loh..! Mampuih BN..!

TERIMA KASIH... Abdullah Ahmad Badawi melambai ke arah wakil-wakil beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu yang berkumpul di pintu masuk utama kediaman rasmi beliau di Seri Perdana, Putrajaya, hari ini bagi menyatakan sokongan mereka kepada beliau. Lebih 30 orang yang mewaklili pelbagai NGO Melayu berkumpul seawal pukul 7 pagi sambil memegang poster. Antara NGO Melayu yang hadir ialah Pertubuhan Alumni Kelab-kelab UMNO Luar Negara, Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah SeMalaysia (Pekida) dan Pertubuhan Kebajikan Insan Bakti (PERKIB). -fotoBERNAMA

[DIKEMAS KINI] KUALA LUMPUR: Mempertahankan jawatan Presiden parti ataupun tidak?

Persoalan ini terus bermain di fikiran kebanyakan pihak termasuk di dalam dan luar negara manakala Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dijangka mengumumkan pendirian sama ada mempertahankan jawatan Presiden Umno atau sebaliknya menjelang pukul 5 petang ini.

Ketika Abdullah disebut-sebut akan mengumumkan hari ini sama ada akan mempertahankan jawatan Presiden Umno pada pemilihan Mac depan, lebih 30 orang daripada beberapa NGO Melayu berhimpun di luar perkarangan kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya untuk meminta beliau terus menerajui Umno sehingga 2010.

Mereka yang hadir sejak 7 pagi tadi membawa poster Abdullah dan melambailambai tangan ke arah beliau semasa Perdana Menteri keluar dari Seri Perdana pada 9.45 pagi untuk menghadiri mesyuarat Kabinet.

Antara NGO yang hadir ialah Pertubuhan Alumni Kelab-kelab Umno Luar Negara, Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah SeMalaysia (Pekida) dan Pertubuhan Kebajikan Insan Bakti (PERKIB).

Timbalan Presiden Pertubuhan Alumni Kelabkelab Umno Luar Negara Datuk Mohd Rais Zainuddin berkata Abdullah perlu mempertahankan jawatannya sehingga tempoh peralihan kuasa pada Jun 2010.

Beliau berkata langkah itu bagi mengelak berlakunya pertandingan bagi jawatan tertinggi parti itu kerana ini boleh menjejaskan kedudukan Umno pada masa depan.

Di sebalik itu, pelbagai spekulasi terus muncul dengan sesetengah pihak masih yakin Abdullah akan mempertahankan jawatan beliau dalam pemilihan Mac depan.

Mereka beranggapan sedemikian dengan melihat perkembangan terkini dalam Umno dan negara.

Kelmarin Umno Bahagian Kuala Kedah mengumumkan bahawa pihaknya akan mencalonkan Abdullah untuk kekal sebagai Presiden parti.

Badan Perhubungan Kelantan juga mengumumkan pihaknya akan menyokong Abdullah jika beliau berhasrat untuk mempertahankan kedudukannya.

Pada Khamis lalu, bekas Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno, Tun Musa Hitam berkata, beliau percaya bahawa langkah menunda Perhimpunan Agung Tahunan dan pemilihan sehingga tahun depan merupakan petanda kemungkinan Abdullah tidak akan mempertahankan kedudukannya.

Dalam pada itu, Majlis Tertinggi BN akan mengadakan mesyuarat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pukul 3.30 petang ini.

Kelmarin Perdana Menteri berkata, beliau akan mengumumkan pendiriannya sama ada semalam ataupun hari ini.

Semalam beliau tidak mengumumkannya.

Pada 26 Oktober lalu Presiden Umno itu berkata beliau akan mengumumkan mengenai keputusannya untuk mempertahankan jawatannya itu sebelum 9 Oktober iaitu sebelum bermulanya persidangan peringkat bahagian.

Sementara itu, Rabu lalu, Perdana Menteri berkata beliau akan memberi penjelasan kepada ketua parti komponen BN mengenai pelan peralihan kuasa antara beliau dan timbalannya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

-mSTAR Online

TP - Bagusss... sokong jangan tak sokong... lagi lama Pok Loh jadik Pi Em, lagi cepat BN bungkusss..!

No comments: