"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 12, 2008

Gerakan Menentang Majlis Fatwa Di Kuala Lumpur - malaysiakini




Rakaman Video dari malaysiakini.

Yang nyatanya, haprak-haprak yang dok bising-bising ni semuanya bukan beragama Islam... kalau dah hangpa tu bukan Islam dan tak faham satu hapa pun tentang Islam, tak payah la nak kecoh-kecoh...

Majlis fatwa tu keluarkan fatwa untuk ORANG-ORANG YANG BERAGAMA ISLAM SAHAJA...!!!

Hangpa bangang-bangang yang bukan Islam tu tak payah la nak masuk campur dalam hal ehwal agama Islam...

Apa la bingai sangat anak-anak muda mentah ni... bodo tongong...

Kerajaan patut bertindak atas perkara ni. jangan biar agama Islam dicabar dek orang-orang bukan Islam yang dah tentu tak faham tentang Islam...

Bahlol betul budak-budak ni... kalau ada depan aku, nak je aku tampar sekor-sekor... kurang ajar sungguh bunyiknya bila yang tak faham tentang Islam dok pertikai keputusan majlis fatwa yang pada hakikatnya tak de kena mengena dengan depa ni... bangang...!!!

14 comments:

Hasbullah Pit said...

http://www.malaysiakini.com/letters/92943

org islam pun ada sekali tak faham

Unknown said...

Sayangnya yang islam pun ikut campur sama. Itu bukan saja fatwa tapi hukum! Kalau dah berkaitan dengan hukum orang yang dah islam jangan cari pasal, gugur Islamnya!

Yang kafir tu pun jangan bengap sangat, mengalahkan beruk di hutan!

Kita kejar pelanduk kat bawah, dia yang kat atas pulak bising. Apa kene mengene dengan dia. Bukankah spesis beruk dengan pelanduk sangat berlainan.

Ini pun samalah ni, fatwa untuk orang islam, yang kafir laknat pulak bising, Lakum diinukum waliyadiin! bodoh!

Anonymous said...

ni mmg bodoh. saya pun teringin nk tujal kepala sekog2

malayamuda said...

pekara sensitif ttg ugama harus di bincang di masjid atau antara org 2 islam sahaja.

kalau pekara mengenai agama di diskus di surat kabar, ini lah akibatnyer.

Klu diskus di publik, publik tak kira agama akan turut serta

malayamuda said...

contoh nyer

kalau isteri jalan tidak berbaju atau seksi di jalanraya, kite tak leh stop laki lain pandang dengam alasan, " Ini isteri saya, u tak de hak nak pandang "

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

itu yg mushkil...macam ada pihak yg pergunakan depa ni utk menyampaikan bantahan depa..mngkin dalangnya org Islam..tapi takut nk ke depan..sapa tau yg di balik tabir kan..

Anonymous said...

wartawan pun satu bodo, yang pergi interview orang kafir tu buat pa!!!

Anakanda Jebat said...

bhagal ker ape?woi korang org kafir yg dok sibuk2 nak berdemo nih apa hal?dah le tak tahu pasal islam nak memberontak pulak.karang aku hanya balik negara asal korang baru korang tahu..

Anonymous said...

Topeng Perak,
Kalau dilihat cerita dalam video tu, sebenarnya mereka (awek Cina dan India) itu takut jika fatwa yang akan dikeluarkan itu akan disamaratakan peraturan dan undang-undang kepada semua agama dan bangsa. Dia orang tak boleh nak layan nafsu lagi...

Tapi apa pandangan anda, adakah mereka ini terpengaruh dengan slogan PKR "kesamarataan Kaum" Sehingga sanggup buat demo tepi jalanraya...?

Mr Joker said...

anon - PKR atau Pakatan Rakyat tidak pernah menggunakan istilah "kesamarataan kaum" sebaliknya apa yang dialungkan oleh PKR dan Pakatan Rakyat ialah "kesamarataan Bangsa Malaysia"...

Saya fikir anda terkeliru pada istilah "kaum" dan "bangsa malaysia"...

"kaum" merujuk kepada sesuatu kaum iaitu india, cina, kadazan,melayu, jawa dan lain-lain manakala "bangsa malaysia" pula merujuk kepada semua kaum di malaysia yang bertaraf warganegara...

Kesamarataan kaum tidak akan berlaku dimana-mana tempat dibumi ini.kesamarataan bangsa pula merujuk kepada hak kesamarataan sesama warganegara tanpa merujuk kepada agama masing2.

semua agama mempunyai hak masing-masing yang perlu semua warganegara hormati.

semua bangsa yang menjadi warganegara pula wajar diberikan hak yang sama rata tanpa mengira kaum kerana semua kaum yang menjadi warganegara mana-mana negara berhak keatas tanah tumpah darah mereka tetapi perlu mengikut batas keagamaan masing-masing dan juga tanpa mengganggu agama lainnya.

jangan keliru pada "kaum" dan "bangsa malaysia".

Don@Ipoh said...

aku sokong keprihatinan anda semua. Moga Allah melindungi Deen ul Haq ini. Kerajan wajar bertindak dengan cermat tetapi tegas. Pastikan kejadian 'masuk dalam kain' ini tidak berulang. Orang islam pun kena jaga kain kita betul-betul, jangan bagi orang masuk...

Unknown said...

Kenapa tak tangkap ISA je...Kenapa puak Islam Hadari tak berkutik pun..??? Tanyalah sipencium keris tu nak buat lagu mana ni...???Sampai menyalak kat tepi rumah pun masih diulit mimpi lagi..??? Keluarlah ..sekurang2nya baling ngan puntung kayu api ke..atau apa yang patut..Anjing kalau kena gertak lari juga...

Anonymous said...

salam

maaf kalau silap.rasanya diorang x faham pasal Fatwa tu apa,apa peranannya,adakah diorang ni kena ikut ke tak.

persoalannya, ADAKAH SEMUA YANG MENGUTUK2 KAT SINI MEMBUAT INISIATIF PANGGIL DIORANG BUAT PUBLIC DEBATE?

Sedang Ahmad Deedat dan Dr Zakir karim Naik pun buat public debate untuk terangkan islam ni..kita semua dok haprak hambur kat cni je...

Diorang camtu sebab kejahilan diorang.Adakah adil bagi orang yang jahil itu kita tidak terangkan kepada mereka?(refer konsep jahil yang diutarakan Syed Naquib Al-Attas)

Sama juga perihal forum Bar Council.Kenapa takut sangat nak involve dalam debat?Masuk je la.Utarakan pendapat secara rasional dan bernas.

Ingat sikit kisah saidina Ali waktu perang.Bila dia nak bunuh musuh Islam waktu perang dan musuh Islam itu ludah muka dia..dia tak jadi nak bunuh..musuh itu tanya..jawab saidina Ali "Mula-mula aku ingin bunuh engkau kerana engkau musuh Islam..tapi bila kau ludah aku..aku tak jadi kerana waktu tu SIFAT MARAH MENGUASAI AKU.Aku takut aku bunuh kau bukan kerana INGIN MENYELAMATKAN AGAMAKU TAPI KERANA MARAH DILUDAH"

pemerhati

wakmeli said...

sejak kebelakangan ni org bukan islam semakin terbuka mencabar orang islam atas nama kebebasan. Tgk kat poster2 dorang mencerminkan yg dorang xsuka dikawal dan tiada batasan untuk melakukan apa2 asalkan ianya tdk bertentangan dgn hukum civil.
Walaupun mereka bukan islam dan takut fatwa ini kononya akan disamaratakan utk semua, ianya akan memberi ruang untuk org islam yg hidup cara orang bukan islam untuk sama2 memperjuangkan hak2 yg dilaknat Allah swt.
Mereka lupa sejarah dan fakta yg Malaysia adalah negara islam, mereka xmenjunjung perlembagaan. Adakah ini ada kena mengena dengan kemenangan pakatan rakyat yg slogannya adalah perjuangan rakyat dan golongan2 yg dilaknat Allah ni turut sama ingin memperjuangkan hawa nafsu mereka dan menjebakkan sekali dengan belia islam yg hidupnya sperti mereka.? Apakah sekiranya Pakatan rakyat dapat memerintah negara, kita akan dapati golongan2 homoseksual dan lesbian juga dapat memenangi perjuangan mereka? atas nama kebebasan dan liberal dan macam2 lagi la termasuk hak demokrasi.lantas islam diketepikan.