"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, November 11, 2008

SUARA SUKJ: Bodek Jangan Tak Bodek...!!!

Aku quot dari blog SUARA SUKJ, tajuk entri Pencalonan di Pekan: Najib tidak bijak berpolitik - Sepatutnya UMNO Bahagian Pekan mencalonkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai Presiden UMNO.

Walaupun Datuk Najib telah menang tanpa bertanding jawatan Presiden UMNO, tetapi apa salahnya selaku Ketua UMNO Bahagian Pekan, beliau dan UMNO bahagian berkenaan mencalonkan Pak Lah sebagai Presiden UMNO. Ini sebagai tanda simbolik taat setianya kepada Pak Lah. Namun Datuk Najib tidak pandai menggunakan kesempatan ini.

Paham maknanya tu?

Kalau tak paham, hangpa tak leh jadik ahli UMNO...

Mari kita bedah siasat sikit entri ni dan kita cuba fahami pendirian blogger SUARA SUKJ.

Pertama - "Sepatutnya UMNO Bahagian Pekan mencalonkan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai Presiden UMNO". maksudnya - sepatutnya UMNO Bahagian Pekan kena jadik "bangang" dengan mencalonkan orang yang dah nak letak jawatan sebagai Presiden UMNO.

Dengan erti kata lain, UMNO Pekan mestilah menunjukkan kebangangannya dengan mencalonkan "orang yang ditolak oleh rakyat" sebagai Presiden UMNO.ini akan menyerlahkan lagi kebangangan Bahagian Pekan yang diwakili oleh Najib.

Seluruh Malaysia akan menilai perbuatan "bangang" ini.bila bahagian yang diwakili oleh bakal Pi Em mencalonkan individu yang pada hakikatnya "telah mati" usia politiknya, maka kebangangan ini akan tertepek kemuka bakal Pi Em.

Kedua - "Walaupun Datuk Najib telah menang tanpa bertanding jawatan Presiden UMNO, tetapi apa salahnya selaku Ketua UMNO Bahagian Pekan, beliau dan UMNO bahagian berkenaan mencalonkan Pak Lah sebagai Presiden UMNO".maksudnya - apa salahnya jadi "bangang???"

Ketiga - "Ini sebagai tanda simbolik taat setianya kepada Pak Lah".maksudnya - UMNO Pekan kena la pandai "bodek"... walaupun Pak Lah dah janjikan peralihan kuasa, tapi tak bermakna Najib "sah" akan jadik Pi Em... buatnya Pak Lah twist...amacam???

Keempat - "Namun Datuk Najib tidak pandai menggunakan kesempatan ini".maksudnya - UMNO Pekan tak pandai "bodek la...

Pendirian blogger SUARA SUKJ pada pandangan aku pulak ialah... blogger SUARA SUKJ memang mewarisi sifat-sifat yang sepatutnya dipunyai oleh ahli UMNO... kuat "pump", kuat "bodek", pandai "ampu" dan jugak "bersedia untuk menjadi bangang"...

Patut la UMNO makin jahanam... ahli UMNO tak berapa cerdik, blogger pro UMNO pulak bangang-bangang... bukan nak perbetul parti... makin nak perosak parti adala... elok la tu... lagi cepat UMNO bungkusss...

4 comments:

Anonymous said...

Sokong 200%..
Memang TOTOK um-NO nie mengong, Bengong, Pembodek & Pencacai.

mn said...

Halooooo apa khabar semua...??

Hehehe...takut??

1. Tak payah nak risik-risik, aku mai sendiri kat blog cari makan ni yang banyak iklan ni?

2. Biar aku dikatakan 'bodek' dan 'bodoh'. Tetapi blog SUKJ bukan sebuah blog yang mengandungi berbagai IKLAN untuk buat duit(politik wang)?

3. Macam mana anda nak mempertikaikan intergriti pemimpin -pemimpin lain seperti politi wang, sedangkan blog anda sendiri penuh dengan iklan-iklan untuk mencari wang?

4. Kalau nak cari duit buatlah blog khas untuk bisnes. Bukan buat blog seperti perisik rakyat ni. Badan belut tapi kepala ular.

Assalamualaikum Perisik Rakyat. Hehehe..jika rajin nanti mai lah tengok blog Sukj ya. Saya pun nak juga buat komen pasal blog perisik ni dalam blog saya.

mantra-indeeptots said...

Calon Presiden menang tanpa bertanding.. kemudian diminta calonkan Presiden yang akan melepaskan jawatan?

Macam tak nak lepaskan saja? Woit.. Pak Lah masih tak nak diam lagi ke?

Good Luck UMNO!!!

Bagilah komen-komen yang tak masuk akal untuk rakyat segerakan upacara talkin UMNO.

Anonymous said...

boleh tahan jugak gentleman SUKJ ni.pergi terus ke blog dan buat comment.cayalah sukj!.haha.biasa lah ni.masing-masing ada pendirian dan pendapat tersendiri.