"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, December 04, 2008

Dipersilakan Berbogel Wahai Reformis..! - malaysiakini

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak gentar dengan ugutan Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis) yang bertekad untuk meneruskan demonstrasi secara berbogel sekiranya tuntutan mereka supaya kadar kenaikan sewa kediaman Program Perumahan Rakyat (PPR) tidak dikaji semula.

Ini kerana, beliau mendakwa mereka yang mahu berbuat demikian bukan penghuni PPR sebenar.

“Mereka (Reformis) tidak perlu jumpa saya untuk berunding mengenai kadar sewa kediaman PPR. Mereka yang membantah ini tidak duduk di rumah pangsa tersebut,” katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat mingguan Exco di sini hari ini.

Aku pun cukup hairan pasai penduduk terlibat tak de pulak dok bising-bising, tiba-tiba ada pulak gerombolan yang mengaku "reformis" dok kecoh-kecoh pulak... apahal hangpa ni?

Apa yang hangpa dok sibuk2 nak bela? apa sebenarnya matlamat hangpa dan yang penting, berapa "orang tu" bayar dekat hangpa?

Balik pada hal sewa PPRT, kan dah dijelaskan beberapa kali bahawa kadar sewa tidak akan dinaikkan kepada penyewa-penyewa yang kurang berkemampuan iaitu mereka-mereka yang pendapatannya dibawah RM1500 sebulan dan juga mereka-mereka yang mempunyai ramai tanggungan.

Bagi yang berkenaan diatas tu pulak lagi, kerajaan dah sediakan satu bentuk bantuan untuk meringankan beban mereka iaitu berupa bantuan keatas sewa rumah.cuma perlu isi borang je... yang dok kecoh-kecoh ni bukan penduduk sebab penduduk dah paham... yang tak paham bahasa ni semuanya tak tau datang dari mana, hatta penduduk sendiri pun tak kenal sape mereka-mereka ni...

Siapa rajin, cuba pergi jenguk-henguk kawasan perumahan PPRT dan cuba tengok berapa ramai penduduk yang dikatakan "kurang berkemampuan".ada antara depa mengaku "kurang berkemampuan" untuk membayar sewa rumah tapi mampu pula memiliki kereta jenis toyota vios, waja, persona, gen2, myvi, toyota avanza dan macam-macam lagi...

Sebab tu penduduk tak bising, depa tau depa sebenarnya mampu, tapi depa dah ambik kemudahan yang sepatutnya diberi pada golongan yang lebih layak lagi dari depa...tu pasai depa tak bising... yang dok bising-bising pasai sewa PPRT ni hangpa tau apa?

Hangpa penah sampai ke dekat PPRT? kalau stakat dapat info dari utusan, berita harian, tv3suku & rtm tu hangpa tak yah ngaku reformis la... kalau dok depan aku aku ludah je hangpa ni... perjuangan yang tak dak nilai.perjuangan anak anjing baru beranak...

Akai ada tapi tak mau pakai... Bodoh berdouble-double, bangang bertubi-tubi... reformis kepala Babi..!

6 comments:

Antusabun said...

Biarlah diaorang semua bogel. Pastu plak terkantoi sorang dua budak2 umno..haha.. makin haru la UMNO

Anonymous said...

pala otak hang,

saya sokong demonstrasi bogel 100%
kalau boleh biar perempuan yang muda2 bergetah ajer take part..yang tua2 tu boleh jugak tapi tolong duduk jauh2 sikit takut orang ramai termuntah hijau..susah, lagipun hospital jauh, dah tu doktor gomen byk slow...

Skuad Dun Batu Caves said...

wahh bukan main marah kamu yer.. betul betul saye pun setuju 100% apa yang PR nyatakan.. aku pun nak datang tgk dorang bugil ke tidak.. freeshow tu.

Anonymous said...

kita belum pasti lagi yang Reformis ni ada kaitan dengan UMNO.jadi tak payah lah kita nak menuduh-nuduh.

kalau reformis nak berbogel,dipersilakan.kalau nak nama terpahat dalam sejarah sebab buat demonstrasi berbogel,teruskan.takut nanti segan lak nak kuar rumah nanti sbb orang dok mengata.haha.

Kamal Sanusi said...

Kalau aku jadi suami reformis yg bogel dah tentu kau ku ceraikan.

Kalau aku jadi isteri reformis yg bogel, dah tentu ku minta cerai.

Kalau aku jadi anak pada ibu atau bapa reformis yg bogel, tetap & berpencen aku tak mengaku bapa (ibu ni okey skit sbb syurga di bawah tapak kaki ibu).

Apa pun, teruskan aktiviti bogel tu, dapat jugak aku tengok free show. Bawa pompuan yg bergetah, kerepot tak mau... Yg jantan pulak, jgn berbulu lebat...

Kah kah kah.... sah bangsa melayu dah tarak maruah

Unknown said...

aku rasa tak jadi kot bab-bab nak berbogel.mungkin paling drastik pun separuh bogel.rasanya belum sempat nak bukak baju dah kena halang ngan Polis.begetah ke tak ke,tak payah lah nak berbogel.kita bukkannya macam dibarat ada komunti orang berbogel.