"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 03, 2008

Khir Toyo Upah Skuad Berani Bogel? - malaysiakini

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dinasihat mempertimbang desakan Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis) yang nekad untuk mengadakan demonstrasi secara berbogel sekiranya tuntutan supaya kadar kenaikan sewa kediaman Program Perumahan Rakyat (PPR) tidak dikaji semula oleh kerajaan negeri.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo berkata, 'keberanian luar biasa' yang mahu ditunjukkan oleh anggota-anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu membuktikan bahawa penduduk PPR yang terdiri daripada golongan berpendapatan rendah begitu terdesak dan benar-benar tidak mampu menanggung kenaikan sewa berkenaan.

TP - Ai... setahu aku kes ni dah selesai, kerajaan negeri dah umumkan sewa rumah PPRT tak kan dinaikkan buat masa ni dan para penyewa akan membayar pada harga yang telah sedia ada selama ini.

Jadi apa masalahnya lagi? yang aku tengok dok berkokok sekarang bukan penduduk, tapi puaka-puaka yang mungkin telah diupah oleh beruk toyo. apa rasionalnya berbogel? adakah dengan berbogel masalah akan selesai?

Kalau macam tu caranya ( bogel boleh selesai masalah ), ada baiknya seluruh penduduk Malaysia berbogel.sebab mengikut kepercayaan puaka-puaka reformis - bogel boleh menyelesaikan masalah.maka kalu seluruh pendudk Malaysia berbogel, Malaysia akan tenang dari masalah... itu kepercyaan reformis.

Satu lagi yang aku pelik... biasenya ketua pembangkang akan jadik hero dalam mana-mana hal iaitu dengan berjumpa dengan mana-mana pihak yang bermasalah dan cuba memenangi masalah tersebut sebelum kerajaan negeri menyelesaikannya.

Tapi dalam hal ni pulak si toyo tak pulak cuba nak memenangi masalah ni sebaliknya cuma berkokok dari jauh dan aku jugak sangsi dengan statement toyo ""Kalau mereka sanggup berbogel, maknanya mereka benar-benar tidak mampu bayar."

Yang sanggup berbogel dalam hal ni, bukan penduduk, sebaliknya gerombolan reformis... ini amat menghairankan.adakah toyo telah mengupah para reformis pro bogel ini dengan wang yang banyak untuk menyamar sebagai "penduduk" yang sanggup berbogel kerana kesempitan?

Atau para reformis ini bakal berbogel selepas dijanjikan imbuhan yang banyak??? hang tunggu la toyo... wa nak pi cari horatio... kita tengok siapa yang nak bogel tu, penduduk atau babi-babi upahan toyo..!

1 comment:

Anonymous said...

Dah memang sifat TOYOL kan bogel. Main dengan bende-bende kotor plak tu..