"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 03, 2008

Pimpinan UMNO Makin Dirasuk Syaitan - malaysiakini

Ketua Umno bahagian Petaling Jaya Selatan Kapten (B) Zahar Hashim digantung keanggotaannya selama tiga tahun kerana membuat beberapa kenyataan mengkritik parti.

Zahar sebelum ini telah membuat aduan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) terhadap Abdullah yang didakwa telah menyalahguna kedudukannya sebagai presiden Umno menjelang pemilihan parti dan pencalonan.

Beliau juga mendakwa berlaku penyelewengan dalam proses tender kerajaan untuk membeli helikopter baru bagi Angkatan Tentera Udara Malaysia (TUDM).

Lagi satu tindakan yang menunjukan bahawa UMNO langsung tidak beminat untuk memulihkan apa yang telah berlaku didalam parti tersebut.

Yang rosak biarkan rosak, yang punah biarkan memunah, yang bernanah tambahkan garam tak perlu mengubat-ubat.

Itulah UMNO. apa yang berlaku diluar UMNO ( KERAjaan pusat ) tak ada bezanya dengan yang berlaku didalam UMNO sekarang.kalau dulu, tindakan begini hanya akan dibuat kepada pihak pembangkang. lapaoran polis tidak akan disiasat, manakala yang melapor akan dikenakan tindakan.

Itu perkara biase jika anada berada di pihak pembangkang dan hari pula, tindakan tersebut bukan sahaja akan dikenakan pada pihak pembangkang sahaja, malah dari parti yang memerintah juga akan dikenakan tindakan yang sama sekiranya cuba melapor salah laku pemimpin atasan.

Siapakah mereka fikir mereka itu yang memegang kuasa? Nabikah? Rasulkah? atau ketua iblis-iblis peranakan syaitan?

10 comments:

Anonymous said...

Mereka adalah dari golongan MUNAFIK...
Bila berjanji mereka mungkiri,
Bila diberikan amanah, mereka kianati..
Bila bercakap, mereka berbohong...

ANAK MURID DIDIKAN MAHAFIRAUN.

Siti Aishah Shaik Ismail said...

ini yang dikatakan gila kuasa dan pangkat,lepas tu diaorang ingat diorang je yang berkuasa tapi jangan lupa yang diatas sana duk tunggu je nak bayar cash kat depa..

Anonymous said...

PKR lagi teruk..

Antusabun said...

Jijik plak tengok UMNO main gay macam ni..takder rupa layak perintah negara...

Antusabun said...

Dah kalau PKR teruk. buat la blog hentam PKR. Boleh gua lawat bagi komen. Ko pun gay gak ke? Bacul

Anonymous said...

"Bila berjanji mereka mungkiri,
Bila diberikan amanah, mereka kianati..
Bila bercakap, mereka berbohong..."

Rasanya kata-kata di atas ni lebih sesuai untuk Anwar Ibrahim bukan pimpinan UMNO...

Anonymous said...

aduhaii..kita hanya mampu menjerit tanpa suara..menangis tanpa airmata.. berdarah tanpa luka.. politik..politik..politik..semua mcm gampang.. mcmla dah takde cara lain untuk mencapai kepentingan diri.. mcm la semua kerajaan kat dunia ni sempurna.. zaman sekang takperlu lagi pemimpin yg terbaik..memadai dgn percaya pada diri sendiri.. bukannya kita takde otak..takde akal.. knp ada di antara kita yg bodoh dengan permainan duniawi? berusaha utk capai perkara/cita2 sampai menyusahkan org lain..
mainan politik melayu kat mesia ni mengarut je..
adakah apa yg berlaku dalam senario pemerintahan negara kita ni disebabkan oleh campurtangan secara proxy oleh yahudi dan nasrani?

Unknown said...

30% dari 900 aduan adalah palsu berkaitan dengan politik wang.jadi perlu diingat dalam UMNO bukan semuanya kena rasuk setan (walaupun ada yang perangai macam setan).mana ada manusia yang sempurna.dalam BN dan PR pasti ada yang "busuk".

kalau UMNO dikata dirasuk setan,apa pulak yang merasuk salah seorang penceremah PAS yang pernah menuduh Dr.M dengan "mononton video lucah bersama cucunya"?.itu dirasuk setan jugak ke?atau iblis?atau jin?

kalau orang yang menuduh orang UMNO dibela dan UMNO dikata dirasuk setan,jadi orang yang menuduh mana orang PR pun dikata dirasuk setan jugaklah sebab orang PR "tak boleh diusik" dan "bersih serba-serbinya"?.

jaga-jaga sikit bila berkata-kata.ya Najib mungkin bersalah dalam hal Eurocopter tapi adakah ia membuktikan yang mejar tersebut benar 100% dalam keterangan dia?.

Anonymous said...

antisabun,.

hang ni kata sapa?? Anwar ke???

hehehe,..jgn nti TP marah,..

Gay,belakang,lewat xleh sebut kat sini,..kah,..kah,..kah,..

Anonymous said...

ntah laa.. bagi aku bila sebut UMNO saja aku rasa nak termuntah.. sebab buruk sungguh perangai depa.. sampai bila depa habaq yang betui pun aku susah nak caya.. pasai dah lama dah dok kelentong rakyat.. padan muka depa.. berbuih mulut explain pun rakyat susah nak terima..