"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 15, 2008

Penuntut Uitm mungkin boleh sertai rancangan realiti TV

TP - aku cilok dari blog Raden Jowo

UMNO kelihatan cukup terdesak untuk memaksa pengundi Permatang Pauh untuk berpihak kepada mereka. Tak cukup dengan media yang menghentam PKR habis habisan, mereka turut menggunakan khidmat Penuntut UiTM yang di taja khas pengangkutannya seramai 5000 orang untuk ke Permatang Pauh sebagai kumpulan penyanyi KOIR dengan lagu "Anak kecil main Api".

Salah seorang penuntut Uitm yang ditemui di Seksyen 7 Shah Alam merasakan perubahan yang cukup hebat di tunjukkan oleh pihak Universiti berharap agar dengan perubahan ini, mereka boleh mendapatkan tambang dan cuti kuliah untuk sertai rancangan realiti Akademi Fantasia atau Malaysian Idol pada masa akan datang. Tapi syarat penyertaan mungkin terpaksa dibuat melalui surat yang dituju khas kepada Naib Cancelor Uitm.

Masalahnya ... sanggup kah pelajar wanita bertemu dengan jejaka tampan, Y. Bhg. Dato' Seri Prof. Dr. Ibrahim bin Abu Shah PJN, SPSK, DCSM, DPMK, DPMS, PGBK, DMSM, JBK, DNS, PBS, BCM? Huh .... kacak, memang kacak.

Ibu bapa dan pembayar cukai mungkin setuju dengan langkah Uitm menghantar pelajar ke sana. Bayangkan .. kalau sebuah bas boleh membawa 44 orang penumpang. Maka untuk mengangkut 5000 pelajar, 113 buah bas di perlukan. Kalau pelajar diangkut dari Shah Alam .... hah berapa lah agaknya wang pembayar cukai yang perlu di keluarkan?

Alhamdullillah .... berbaloi hantar anak ke Uitm. Di samping belajar penuntut Uitm di berikan pengalaman untuk berDEMO, berKOIR dan akan datang mungkin berAKademi Fantasia serta berMalaysian Idol.

1 comment:

Anonymous said...

kalau jadi le malaysia ni dipimpin DAp, aku rasa kau yang akan dipertanggungjawabkan. Pengkhianat!