"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 15, 2008

Sape Pembangkang..?

Aku bukak BERNAMA pas tu nampak 1 tajuk berita - Jentera Pilihan Raya BN Diminta Bersabar Hadapi Provokasi Pembangkang

jap...aku nak gelak jap...

Wakhakhakhakhakhakhakha..!

Adoih...ni la akibatnya kalau dah lama sangat berkuasa.sampai masa dah dok kat bawah pun tak sedar-sedar lagi...kat Pulau Pinang sape pembangkang?ni tak sedar diri ke memang dilahirkan sebagai bangang?

Baca ni ha...

BUKIT MERTAJAM, 15 Ogos - Jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) diminta supaya banyak bersabar dan tidak terikut-ikut dengan provokasi pembangkang sepanjang tempoh berkempen mulai esok bagi pilihan raya kecil kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Pengerusi Pemuda BN, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata mesyuarat jawatankuasa pusat Pemuda BN hari ini telah membuat pendirian meminta agar semua pemimpin parti komponen BN memastikan para penyokong dan jentera pilihan raya mereka berdisiplin dalam tempoh berkempen tersebut.

"Kita tahu bahawa keadaan dan suasana di Permatang Pauh menuntut kita bersabar banyak kerana saya yakin cara bagaimana mereka berkempen pada pilihan raya terdahulu daripada ini, mereka akan mencabar kesabaran dan ketabahan jentera BN.

"Dalam konteks ini kita jangan terikut-ikut dengan provokasi mereka sebaliknya kita akan mendekati rakyat bagi memberi jaminan dan keyakinan kepada mereka bahawa calon BN (Datuk Arif Shah Omar Shah) mampu melaksanakan tanggungjawabnya," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa berkenaan di Seberang Jaya di sini.

Beliau berkata peringatan serupa telahpun disampaikan kepada jentera pilihan raya Pemuda BN yang akan berjuang habis-habisan bagi memastikan kejayaan calon BN pada 26 Ogos ini.

Sementara itu pada sidang medianya selepas melancarkan jentera pilihan raya Pemuda BN di Bilik Gerakan Induk Pemuda BN di Permatang Pauh dekat sini, Hishammuddin menegaskan tidak ada sebab isu dakwaan liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dijadikan bahan kempen BN pada pilihan raya kecil Permatang Pauh.

"Isu liwat adalah isu yang sedang melalui proses perundangan. Kalau mereka (pembangkang) sendiri tak sentuh mengenainya, tiada sebab Pemuda BN akan sentuh isu ini," katanya.

2 comments:

Anonymous said...

Salam sedara...

Org brite pon ikut sewel ngan pemimpin UMNO...

Haiya, bikin malu la....

Aku yg dpt 4B dlm SPM tuk Bahasa Melayu pon dok tergelak....

Agak2 diorg ni dpt gred F9 kot...

Anonymous said...

kemaruk...tak boleh terima kenyataan yg depa tu bkn parti seumur hidup!!!