"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 15, 2008

Pi'e merajuk...hentak kaki di Mahkamah

KUALA LUMPUR 15 Ogos — Peguam terkenal Datuk Muhammad Shafee Abdullah hari ini mengejutkan banyak pihak di Mahkamah Majistret di sini apabila menghempas dokumen yang mengandungi perintah mahkamah dan writ saman ke lantai apabila penulis blog Raja Petra Raja Kamarudin enggan menerimanya.

Muhammad Shafee yang sebelum itu menemui Raja Petra “secara baik" menghulurkan dokumen itu sebagai tanda penyerahan tetapi Raja Petra yang turut ditemani dua peguamnya J. Chandra dan Amarjeet Singh enggan mengambilnya serta bertindak seolah-olah Muhamad Shafee tidak berada di situ.



Keadaan itu membuatkan Muhammad Shafee berang dan bertindak menghempas dokumen itu tetapi masih tiada sebarang reaksi daripada Raja Petra dan peguamnya itu malah mereka langsung tidak mengambilnya.



Dokumen itu adalah writ saman yang difailkan Muhammad Shafee terhadap Raja Petra kerana menyiarkan tiga artikel dalam laman blog Malaysia-Today yang didakwa memfitnahnya.



Tiga artikel yang disiarkan pada 6, 7 dan 11 Ogos lalu bertajuk Shafee Abdullah: Sodomologist Extraordinaire; Money, Power and Sex: What Motivates Man dan The Real Dalang Behind The Anwar Sodomy Allegation.


- Bernama


TP - gambar hiasan

No comments: