"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 03, 2008

HOT !! CUTI 16 SEPT: PAS HIPOKRIT KATA SHABERY

KUALA LUMPUR, 2 Sept (Bernama) -- Kerajaan PAS Kelantan tidak seharusnya bersikap hipokrit apabila hendak menjadikan 16 Sept sebagai cuti umum, kata Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata ini kerana mengikut sejarah, kerajaan PAS Kelantan telah mempertikaikan penggabungan Semenanjung, Sabah dan Sarawak bagi membentuk Malaysia.

Malah, katanya kerajaan Kelantan PAS pernah membawa kes ke mahkamah kerana mempertikaikan penggabungan tersebut, tetapi kes itu ditolak oleh Mahkamah Persekutuan pada 14 Sept 1963.


Kah kah kah….. menteri Parti 46 ni nak klentong sejarah. Woit jangan jadi ngok.

Memang betul PAS ketika itu PMIP menentang pembentukan Malaysia. Bukan sahaja PMIP yang menentang – Parti Rakyat , Parti Buruh dan Barisan Sosialis dari Singapura juga menentang. Parti Rakyat dari Berunai juga menentang.

Kenapa mereka menentang ?

Kerana rakyat Sabah dan Serawak termasuk Berunai hendak merdeka dari penjajah British. Rakyat Kalimantan Utara mahu membentuk negara mereka sendiri. Projek Malaysia ini juga adalah strateji kuasa imperialis Anglo-Amerika untuk mengepong Indonesia yang di pimpin oleh Nasionalis Agung Bung Karno.

Menentang pembentukan Malaysia adalah tanda solidariti dan setia kawan Melayu Raya.

Kah kah kah…. yang paling bodoh sekali ialah United Malays National Organisation bersetuju Singapura ‘masuk Malaysia’. Ini kerja bangang. Macam mana Singapura nak masuk Malaysia kerana Singapura adalah sebahagian dari Tanah Melayu. Idea bangang inilah yang di tentang oleh PMIP, Parti Rakyat dan Parti Buruh.

Rakyat Kalimantan Utara juga tidak setuju. Mereka di paksa oleh British.

Akahirnya apa berlaku ? Boestaman, Hasnul Hadi, Dr. Buhannuddin dan ramai lagi di cekup oleh ISA dan dihantar ke kamunting. Ini sejarah.

Bila Singapura keluar Malaysia parti United Malays National Organisation ini menyuruk dalam reban ayam…..bukan bertelor tapi mengeram telor sendiri ….. kah kah kah.

Menteri ngok Debat Perdana dari Kemaman ni….. memang bodoh lagi bangang. Patutlah dia masuk parti yang bernama 46.

Kah kah kah…. orang suka 69 dia suka 46 … patutlah biol…. Kah kah kah

-Tukar Tiub

1 comment:

Anonymous said...

anuar boneka amerika. amerika takut malaysia kerana melayu. melayu bersatu adalah melayu malaysia kukuh. tapi anuar nak bagi malaysia kat amerika. sebab askar amerika tak dapat tandingi askar malaysia. walau pun kecanggihan amerika melampau, namun, askar malaysia boleh berada 2 inchi dekat dgn bush. malaysia pada pandangan amerika adalah negara islam yang kukuh. namun, amerika amat menyukai anuar kerana boleh menjual malaysia. ini terbukti apabila anuar bagi cadangan pinjam duit kat bank dunia dan akhirnya malaysia akan berhutang selamanya pada bank dunia. akhirnya rakyat sendiri menderita. setakat sekadar harga minyak, bila kerajaan bagi subsidi dalam harga minyak korang sokong pembangkang. bila tarik semula subsidi tu, korang nak marah. padahal, kerajaan taknak org kaya jadi lagi kaya. bodoh tul pengikut pembangkang.