"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, September 12, 2008

PAS Terengganu Keluar Baris Demi Abdullah Badawi & UMNO-nya? - Part 2

Darihal pemimpin khianat UMNO bukanlah pemegang monopoli francais ini. Dalam PAS pun terselit juga tiga empat spesis khianat.

Diakui saya hanya seorang blogger liga kampung.

Namun, dalam pada itu pun, dalam tempoh dua tahun ber-blogging, terlalu acap saya terima “maklumat dalaman,” banyaknya melalui e-mail dan sering melalui sms.

Dulu pada peringkat awal saya terima mesej-mesej seperti yang difotokan di atas, saya jarang ambil apa-apa tindakan, sebaliknya abaikan, atau kadang-kadang jika mesej berbunyi terlalu ‘bergetah’ saya kongsi maklumat tersebut dengan sahabat-sahabat rapat.

Hinggalah satu hari seorang kolonel pencen yang sepanjang kerjayanya berkhidmat dengan Kor Risik memberi saya beberapa petua untuk menilai maklumat. Ringkasnya, selepas itu saya memberi gred kepada semua maklumat ‘pelesit tanpa tuan’ yang saya terima.
Tazkirah Ramadan. “khianat”, pd 8hb Sept 08, Pa Ali n TG Hadi flight sama ke KL, Tak Hadir mesy P.Rakyat tapi jumpa P… utk apa?, jangan tipu Rakyat Malaysia. Sebarkan
Contohnya, untuk maklumat di atas, saya berikan gred ‘A’.

Mengapa begitu liberal saya memberi gred, atau dalam kata lain, saya percaya kesohihan maklumat tersebut tanpa waswas? Jawabnya cukup mudah.

Antara lain, saya telah pun mengesyakki sesuatu tidak kena bila berita tentang mesyuarat Pakatan Rakyat minggu lepas tidak menyebut kehadiran Haji Hadi Presiden PAS.

Diberi sebegitu ketat UMNO ‘mengepung’ Haji Hadi melalui Mustafa Ali, pembaca boleh menjangka sesuatu ‘kejutan’ seputar kekuda PAS terhadap Pakatan Rakyat akan meledak pada September 14, yakni hari Jawatan Kuasa PAS Pusat dijadualkan bermesyuarat.

Selamat meneka dan selamat beibadat.



-Boneka, Penyu dan SPA

No comments: