"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, September 12, 2008

Malaysiakini : Taiwan, here we come | 台湾,我们来了

[MalaysiaKini] 49 名国阵议员赴台考察 安华916变天计划延后?
[MalaysiaKini] 49 MP BN ke Taiwan mulai hari ini

国阵后座议员出游记,
已经成为国人甚至世界有关注大马政治发展的饭后课题了,
Kelab Penyokong Barisan Nasional (BBC) yang melawat ke Taiwan telah menjadi topik perbincangan Rakyat serta penduduk dunia yang turut mengikuti perkembangan isu semasa negara Malaysia.



感到很好笑的是,
国阵领袖口口声声说绝对不会被拉下马,
但是,又为何做了那么多小动作来防止916的发生呢?
Apa yang kelakar ialah kenapa BN perlu melakukan pelbagai langkah untuk menghalang pertukaran kerajaan serdangkan para pemimpin BN yakin ianya tidak akan berlaku?

国阵必须检讨为什么人民在这一次大选对国阵投不信任票呢?
贪污,司法,社会等等的问题已经对人民来说已经是忍无可忍了。
Kerajaan perlu sedar kenapa rakyat menolaknya pada pilihan raya umum yang lalu. Rasuah, Mahkamah dan masalah sosial yang berleluasa telah menjadi beban rakyat jelata.


这一次国阵又花了多少人民的钱来赞助49名国会议员的台湾出游记呢?
根据我上网查看马航的机票价钱,
马来西亚到台湾的单行价钱为RM1950.00
但但是49位国会议员的来回机票就花了RM191,100.00(如果是马航)
加上酒店费等等呢?
到底国阵又花了多少钱?
Kali ini berapa banyakkah wang yang telah digunakan untuk menghantar 49 orang ahli pahlimen ke Taiwan? Menurut laman web malaysiaairlines.com, tiket sehala ke Taiwan mencecah hampir RM1950.00, kalau dikirakan 49 ahli maka jumlahnya telah sampai ke hampir RM191,100.00 (kalau menurut MAS). Ini tidak termasuk lagi wang untuk penginapa dan sebagainya? Adakah Kerajaan BN sedia mengumumkan berapa banyak wang yang telah dibelanjakan?

ref: MAS AIRLINES WEBSITE



如果国阵把国家管理的好的话,
这一些钱根本就是不用花到。
Kalau negara ini ditadbir dengan baik,
wang sebanyak ini tidak perlu dibazirkan setakat untuk menghalang 916 daripada berlaku.

国阵是时候改变了。
如果你还是在玩弄种族主义,
对不起,我的那一票你是永远那不得的!
BN, tibalah masa untuk kamu bertukar.
Undi saya tidak akan diberikan kepada anda sehingga kalau peragai lama iaitu masih memainkan isu perkauman tidak berubah.

-Go! Malaysian...

No comments: