"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 14, 2008

Khir Toyo ni Orang ke, Binatang???

Syed Hamid berkata, ketiga-tiga mereka ditahan kerana pihak polis mempunyai alasan yang cukup kuat untuk mempercayai bahawa tindakan mereka sebelum ini boleh mencetuskan konflik yang membahayakan ketenteraman awam jika tindakan tidak diambil segera.

“(Tangkapan) Raja Petra, kita telah cukup berikan beliau amaran dan disiasat di bawah pelbagai akta tetapi beliau terus melakukan aktiviti (penerbitan artikel) yang mencetuskan kegelisahan di kalangan rakyat.

“Teresa (Kok) juga menyentuh isu sensitif iaitu mempersoalkan laungan azan yang sepatutnya dihentikan di waktu pagi.

“Tentang wartawan itu pula, beliau adalah individu yang mula-mula menulis tentang kenyataan Datuk Ahmad Ismail (Ketua Umno Bukit Bendera) yang kemudiannya disiarkan oleh akhbarnya sehingga ia diperdebat dan dipolemikkan oleh pelbagai pihak,” katanya.

-mSTAR Online

TP - Petra Botak punya kes aku tak nak persoal... yang aku nak persoal si Teresa dengan Wartawan S.Chew...

Teresa mempersoalkan laungan azan??? Hallooooooooo... menate Syed Botak ni nak belit sape??? cerita banyak pun tak guna... kalau korang nak paham lebih lagi korang baca rentetan isu ni dekat [sini],[sini] dan jugak [sini].

Lepas korang baca 3-3 artikel tu, korang pi tanya Syed Botak apa masalah sebenarnya? aku pun keliru jugak... petikan dari [sini] : Pada hari ini, saya juga terima panggilan daripada pemberita daripada Utusan Malaysia yang menyoal saya tentang perkara ini, beliau berkata Khir Toyo juga mendakwa saya berbuat demikian.

Mana Khir Toyo??? Apa cerita UMNO Selangor??? Binatang ni la yang mula-mula persoal perkara ni & binatang ni jugak yang mereka-reka cerita fitnah ni.dalam kes ni terang-terang dah nampak ada sekor binatang bernama Khir Toyo (agama apa aku tak tau) cuba melaga-lagakan orang Islam dengan bukan Islam melalui fitnah jahat ni.apa agaknya agama binatang sehina Khir Toyo ni?

Ada 1 nama lagi tapi tak menonjol sangat, mungkin sebab dia tau dia salah, maka dia ambik keputusan untuk diam je & biarkan binatang Khir Toyo terus "menatang"kan diri.

Petikan dari [sini] pulak : Kandungan dalam artikel yang ditulis oleh Zaini Hassan ini penuh dengan pembohongan. Beliau memetik kata-kata pembohongan Khir Toyo dan mendakwa saya membawa penduduk di Puchong membantah azan masjid.

Yang ni ada sikit persamaan dengan kes wartawan S.Chew... tapi apa pulak tindakan yang depa ambik keatas wartawan Zaini Hassan ni??? jugak lagi sekali binatang Khir Toyo ni yang disebut... memang sah binatang Khir Toyo ni la punya angkara.

Aku ambik salah 1 komen dari artikel [ni] :

su_masjid

Salam sejahtera YB,

Saya selaku AJK masjid kota damansara nak maklumkan kepada YB bahawasanya pihak jawatankuasa masjid Kota Damansara telah membuat laporan polis pada 10/9 terhadap laporan akhbar utusan malaysia bertarikh 9/9 selasa ruangan dalam negeri muka surat 7 yang bertajuk “Ada usaha-usaha larang azan di masjid-masjid selango”

Bagi kami kenyataan yang dikeluarkan oleh khir toyo adalah fitnah dan berniat jahat sama sekali, sebenarnya tujuan beliau adalah untuk menggangg gugat kestabilan dan keharmonian kaum yang telah wujud sejak sekian lama di kota damansara.

Dakwaan Khir Toyo amat tidak berasas sama sekali, ini kerana punca suara azan kurang didengari disebabkan PA system telah rosak akibat litar pintas pada sabtu minggu lepas,so bukanlah kerana ada tekanan dari masyarakat non muslim disekitar itu.

Apapun kami telah buat laporan polis. kami mengharapkan agar polis dapat bertindak dengan sebaiknya bagi memastikan golongan yang mahu membuat provokasi menimbulkan suasasa yang tidak harmoni diambil tindakan dengan sewajarnya.

Banyak lagi kekeliruan... korang baca 3-3 artikel tu & korang nilai la sendiri... aku sebagai orang Islam berasa malu dengan perbuatan binatang Khir Toyo & kuncu-kuncu & jugak mereka-mereka yang bersubahat dalam memutar belit & memainkan isu ni... inikah wajah kita sebagai penganut agama
Islam???

Susulan dari isu-isu ni pulak korang boleh baca dekat [sini].artikel ni disiarkan pada hari Teresa ditahan ISA.

Aku tak paham..!

1 comment:

Anonymous said...

Manusia Paling Bangsat ABAD INI ialah KHIR TOYO...Perangai pun dah MCM TOYOL!
tangkap KHIR TOYOK..
Tangkap Ahmad ISMAIL
Tangkap Najib
Tangkap MUkriz
Tangkap Tun dan
Tangkap Semua ahli2 UMNO yg Bahalol Tentang Undang2 Negara
Pemimpin UMNO DAYUS...Amat MEMALUKkan
Guna kuasa melalui POlitik ptuih....!