"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 22, 2008

"Makanan tahanan ikut piawaian antarabangsa" Syed Hamid

KL: Menteri Dalam Negeri Malaysia, Datuk Seri Syed Hamid Albar, kesal dengan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, yang mendakwa dijamu dengan makanan 'seperti makanan anjing' semasa ditahan selama tujuh hari di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Sambil menafikan dakwaan tersebut, beliau menegaskan makanan yang diberikan kepada wakil rakyat itu sepanjang penahanannya adalah mengikut piawaian ditetapkan oleh badan antarabangsa.

Beliau tidak menolak kemungkinan isu makanan tersebut sengaja dibesar-besarkan oleh Kok kerana motif politik.

'Kita mempunyai garis panduan dan piawaian tertentu dalam memberikan makanan kepada tahanan,' katanya.

Bagaimanapun, Datuk Seri Syed Hamid berkata, pihaknya akan menyiasat dakwaan yang dikemukakan oleh Kok dan mendapatkan maklumat lanjut berhubung perkara tersebut.

-KLPOS.com

TP - Menatang botak ni sedap mulut ngko je jawab ye? ngko dah siasat ke belum? memang la tak de orang nafi standard makanan tu mengikut piawaian antarabangsa, tapi standard mentaliti orang yang bertanggungjawab menguruskan semua bende tu, ngikut piawaian antarabangsa ke tak?

Bodoh ni, kalau orang dah complain, hang pegi la siasat...betul ke tak dakwaan tu... jangan dok menyalak je...

Lagi satu... "piawaian antarabangsa" tu apa la garis panduannya? adakah standard antarabangsa dah tetapkan bahawa telur 2 bijik, timun dan kuah tu adalah standard antarabangsa???

Ni pun nak kene jelas jugak...

Siasat, jangan salak..!......botak bodo..!

-The End -

1 comment:

Anonymous said...

aku cukup xsuke ngan die ni..pape ntah..