"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 07, 2008

UMNO Dah Gila...

KUALA LUMPUR 6 Sept. - Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan semua perbincangan yang menjurus kepada sensiviti perkauman perlu dihentikan segera sebelum berlaku perpecahan di kalangan rakyat di negara ini.Beliau berkata, rakyat menjadi semakin meluat dengan permainan politik dan polemik perkauman dan keagamaan yang kini disifatkan menjadi semakin parah.

''Ia meninggalkan 'rasa pahit di kerongkong'," kata beliau menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Hishammuddin yang juga Menteri Pelajaran seterusnya menyifatkan kenyataan Ahmad itu telah diperbesarkan dalam konteks yang salah.

Menurut beliau, isu itu membuatkan rakyat terperangkap dan keliru, hasil permainan politik kebencian dan kesinisan pembangkang.

TP - Aku suka ayat bangang yang last skali tu... tu kenyataan daripada se"ekor" menteri pelajaran yang akalnya tahap anak beruk...

"Hasil permainan politik pembangkang"... pembangkang??? oi beruk... Ahmad tu ahli parti mana? komponen Barisan Nasiyonal ke Pakatan Rakyat??? oi beruk... yang main isu ni sape??? media Pakatan Rakyat ke media "rasmi" UMNO/BN???

Oi beruk... masa perhimpunan agung UMNO dulu sape yang dok julang-julang keris, cium-cium keris dok jerit "hidup melayu! hidup melayu!???

Oi beruk... tu gambar sape kat atas tuh? Oi beruk... ngko tak layak jadik menteri pelajaran sebab anak-anak sekolah akan keliru dengan kenyataan se"ekor" menteri pelajaran yang akalnya sikit rendah dari beruk..!

Oi... Shamudin..! aku lupa pulak ngko memang beruk... sori... kah kah kah kah kah... kobodohan beruk-beruk UMNO/BN...

Depa yang mainkan isu perkauman sampai kaum lain makan hati, aleh-aleh nak salahkan pembangkang pulak? ape punya sarkis..? Yang bangangnya Presiden dengan Timbalan Presiden... memula mintak maaf bagi pihak tur tur tur... tetiba bila yang tur tur tur tak nak mintak maaf...

2 ekor sengal ni berubah pulak... wakhakhakhakhakhakha...

Sarkis... apa kes...???

4 comments:

TRULY MALAYSIAN said...

ya Umno Sudah Gila.....mereka masih tidak sedar dan masih mamainkan isu perkauman........Negara ini akan hancur dan bina binasa jikalau Umno terus menaruji negara ini.....

Anonymous said...

Hang pun TP oii.. bagi chance laa.. depa kan dah hampir2 jadi pembangkang.. jadi tentulah dia kata cenggitu.. ehh sesuai benor ler pulak dgn depa.. agaknya depa soh pi obersi tu lawatan sambil belajaq jadi pembangkang kot..

Anonymous said...

hhaha...lawak la ayat2 ko...penuh telus ikhlas..i like...keep up bro...

Unknown said...

UMNO LAH PARTI PERKAUMAN YANG SEBENARNYA.... MEREKALAH YANG MEMERANGKAP JIWA MUDA MUDI SEKARANG DENGAN UNSUR-UNSUR PERKAUMAN... UMNBO SEMAKIN MENGILA BABI BUTA DALAM MEMERINTAH NEGARA.. mari kita tembak "babi" ini.............. senjata kita adalah doa....