"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 07, 2008

Sahur Pagi tadi...

Pagi tadi aku bangkit sahur jam 4:30am... bangkit sahur? bangkit sahur kejadahnya kalau dari lepas buka puasa aku tak tido-tido?

Hahaha... kira bangkit la jugak... bangkit dari kerusi empuk depan PC ni untuk sahur...

Bontot & pergelangan pinggang aku sikit kebas sebab umu dah tua.

Pagi ni aku sahur best sikit daripada hari-hari lain... biase aku sahur ngan air liyor je sebab aku tak bangun.

Sebelum ni tiap-tiap hari jam 4:30am, jam loceng aku (handphone) akan maki aku selama sejam (5minit sekali).

Pagi tadi aku goreng nasik je... nasik goreng la kan? nasik goreng ke goreng nasik??? ah... pedulik ah...

Tu... gambar atas skali tu nama dia Yong Tau Fu.korang jangan tanya aku nape name dia Yong Tau Fu... aku tak tau.

Mende alah tu aku beli kat bazar ramadhan petang semalam sebelum buka... mahal nak mampuih...RM13 hengget... lantak la... duit tak berape ada tapi nafsu serakah membuak-buak... aku gagal buat kali keberape tah kawal nafsu aku.


Aku kedarah nasik goreng sepinggan pas tu aku top up lagi dengan Yong Tau Fu... burp kenyang amat...

Last skali aku tersandar kat luar rumah aku layan rokok...

Oi... rokok pun dah naik rege kan? aku tak perasan pun...lama jugak aku tak beli rokok.masa PRK P-044 hari tu aku bantai beli rokok banyak2 sebab malas nak pi kedai banyak kali.

Kat P-044 hari tu aku beli Pall Mall 23s 2 kotak dengan Saat 14s 3 kotak... tahan sampai ramadhan ke-6.

Pagi tadi aku pi bli rokok tengok-tengok rege dah naik...naik lagi namposen...cih... malas nak maki sebab rokok ni sebenonye tak elok...

Bab rokok ni kalau kerajaan bantai naikkan rege dia sampai USD130 sekotak pun aku tak kan maki kerajaan. tak kira la PM masa tu sape... Pak Lah ke, Najib ke, KJ ke, Saiful ke... bab rokok ni memang aku sokong sangat-sangat kalau nak naikkan rege...

Abis cerita rege rokok...

Biarla rege rokok nak naik sampai ke matahari pun... baguih.

Aku layan rokok... pus pus pus... asap rokok keluar sekali dengan setan dari mulut aku...

Dah abis sebatang rokok, aku bilas anak tekak aku dengan segelas tongkat ali power root (saya menang moto..!).

Pas tu aku mandi... sambung kat sejadah...

Setel semua aku lepak luar rumah aku... burung tekukur pak aku dah start nyanyi-nyanyi... kur kur kur kur kur kur kur...

Sambil angguk angguk... aku ngantuk... aku masuk tido...

*cerita ape ni???

3 comments:

Anonymous said...

baghal...nyesal aku lyn post hg nih..
kihkihkih...

Unknown said...

alah..post layan sendiri...biasala,, dah abis modal..

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

hahahaha