"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 09, 2008

Website Tourism RM36 Juta???

Tourism's RM36 million website! I wonder what Azalina, our Tourism Minister, thinks about the the Backbenchers' act of promoting outbound tourism (and to Taiwan, for that matter!).

And I wonder, too, what she thinks about the RM36 million that will be spent on a website proposed by her Ministry that is said to be capable of boosting Malaysian tourism over the next three years. That's RM1 million a month just to maintain a website. How expensive is that? Extortionate, I'd say.

But for the sake of fairplay and transparency, let's have the details of the website, shall we? It's the proposal that was passed by a sleepy Cabinet just before the start of Ramadan, I believe.

p.s. Curi-Curi Malaysia is not to be confused with Cuti-Cuti Malaysia.

-rocky's bru

7 comments:

AkunA said...

huh..bagi aku 50 ribu sebulan pun aku dah leh hostkan untuk dia...siap aku kenyang lagi...errrr...TP... aku kasi ko komisen 20% sebulan lagi...nak...nak...???

errr..xleh...kita x sukung BN (Bangang Nasional)..mana leh dapat kontrak camnie...rugi arrr...

kalo aku dapat projek ni...aku sponsor pengundi hantu next election nanti....

Mr Joker said...

AkunA - ini tidak adil..! ngko dapat tau projek ni dari aku, maka aku yang akan ambik 80% & ngko cuma dapat 20%(hujah bersemangat UMNO totok)...

hahahaha... setuju?

Unknown said...

dia bayar dengan harta mak bapak dia ker?

AkunA said...

hahahaa...mana boleh TP... aku kena bagi makan banyak puaka kat tangga kementerian lagi...mana nak sponsor pengundi hantu lagi...last2 aku dapat RM0.20 jer kang....

camnie laaa...ko amik 20%...pastu duduk diam2...aku gunakan 60% untuk puaka2 dalam Kementerian tuh...10% aku derma kat umah anak yatim...lagi 10% aku amik laaaa....

takkan terharu kot sebab aku nak derma kat anak yatim?? hahahaaa....tu contoh belanjawan umeno tuh...kata jer nak derma...last2 kasi angpau raya dengan hamper jerk...lain2 tarak....hahahhaaaa...<--- aku cuba praktikkan semangat puaka umeno...

Mr Joker said...

AkunA - pasal derma tu...aku setuju...10% dari derma tu bagi dekat anak yatim, 90% lagi bagi dekat poket kita yang yatim ni...

resit depa boleh ejas...

hahaha

ni pun aku blaja dr UMNO jugak.

amacam? praktikal tak? nanti isi borang calon ketua begian.

aku support!

AkunA said...

hahaha..saya satuju dongg...

apa kes apply jadi ketua bahagian bro...bukak partai baru....semua komponen nak blah dah...kita jadi komponen baru...moto pun kalo komponen barai...xleh jalan...kita jadi la cermin pandang sisi ameno pun jadik laa...esok diaorang beli kapal selam leh dapat komisen lagik...bukan rasuah tuhhhhh....bpr takleh trace komisen...hahahaa...

Mr Joker said...

hang memang ada bakat jadik punah sihat.

idop partai cermin sisi.

idop kemisen!!!