"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 12, 2008

Kempen: Umno Enggan bayar RM218 juta

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengarahkan Umno membayar tuntutan lebih RM218 juta daripada Elegant Advisory Sdn Bhd berhubung penyediaan bahan kempen pilihanraya umum Mac 2004.

Dalam pilihanraya itu, Umno menerima bahan kempen termasuk poster, lencana, kain rentang, air mineral, bendera dan topi tetapi ia menolak untuk membayarnya.

kuala berang by-election 260804 elegant advisory closeup 02Keputusan penghakiman itu telah disampaikan oleh timbalan pendaftar Mahkamah Tinggi, Ahmad Faizadh Yahaya pada 17 Julai lalu.

Sebagai reaksinya, Presiden Umno Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini berkata parti itu akan mencabar keputusan mahkamah itu.

Sambil menyatakan rasa tidak percaya dengan keputusan mahkamah tersebut, beliau berkata "Umno sudah tentu akan merayu."

TP - Pak Lah Haram Jadah ni memang cilaka..!hang ingat Pak Lah...disebabkan UMNO Dajal dibawah pimpinan Pak Lah tak buat payment...banyak syarikat-syarikat printing kat Malaysia ni bungkus,Pak Lah pegi chow kit Pak Lah tanya supplier-supplier baju T kat sana macam mana marahnya depa ngan UMNO sebab payment ni tak dibuat oleh UMNO...hang ingat Pak Lah..."who's behind the scene..!"

Sape-sape yang tak tau lagi...untuk PRU12 tempohari,semua penyediaan bahan kempen PRU12 tidak dibuat di Malaysia,sebaliknya dibuat di China...sebab apa..??? sebab supplier semua tak nak ambik order sebab 2004 UMNO dah kenakan semua depa-depa nih..!itu faktor utama kenapa UMNO/BN tak mendapat tempat di bandar-bandar besar & juga peniaga-peniaga.

Yang bagusnya masa PRU12 haritu,mat-mat bodek yang nak sponsor bahan kempen UMNO/BN semua kene bayar lebih dari harga biasa & untuk bahan kempen Pakatan Rakyat pulak kebanyakan printer & supplier bagi free je walaupun Pakatan Rakyat nak bayar...itulah nilainya bila orang tau tahap keikhlasan anda...samada keikhlasan anda "perlu dibayar" dengan harga yang tinggi atau keikhlasan anda "dibayar" oleh tangan-tangan lain...

2 maksud berbeza...

No comments: