"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 12, 2008

Respon Terhadap Tulisan Ust Hj Nasruddin Tantawi

Rasa gerun juga untuk memberi respon terhadap tulisan (Jika Islam Tidak Dominan PAS Wajib Menarik Diri) seorang yang hebat seperti Ust Nasaruddin Tantawi. Tetapi bagi saya, ia sekadar pandangan peribadi dan bukan lagi pandangan jemaah.

Benar.... kita perlu rasa bimbang mengenai apa yang akan terjadi dengan jika 16 September 2008 ini benar-benar BN terhumban.

Jika benar apa yang didakwa oleh Ust Nasruddin mengenai 30 MP yang bakal terjun kepada Pakatan Rakyat kebanyakannya non muslim, apakah nasib Islam? adakah semakin lemah @ semakin kuat?

Bagi saya, samada ramai non muslim atau tidak, mungkin jadi masalah atau tidak belum tentu lagi. Keadaan di negeri perak sebenarnya patut diambil contoh. 10 Exco yang dilantik, difahamkan hanya 3 orang sahaja yang muslim (tidak termasuk MB). Adakah Islam di Perak terancam? Tetapi setakat ini, banyak perkara-perkara positif yang telah kita dengar, alhamduliLlah.

Bagi saya, yang paling penting ialah portfolio apa yang PAS pegang dalam kabinet. Mungkin itu yang akan menentukan samada Islam akan terselamat @ tidak, untuk FASA I peralihan kuasa.

Kita masuk FASA II. Jumlah MP muslim pada fasa ini mungkin akan meningkat, kerana saya yakin orang UMNO lemas jika berada tanpa ada kuasa. Nak tak nak, mungkin mereka sama-sama melompat ke Pakatan Rakyat. INSYAALLAH.

Disini sebenarnya peranan PAS untuk menarik MP-MP Umno bagi bersama-sama dalam Pakatan Rakyat (bukannya seperti yang berlaku sebelum ini....... yang dikatakan mengakibatkan kita keluar dari Pakatan Rakyat)

Bagi saya cara berdakwah yang paling baik kepada orang UMNO ialah dengan menghilangkan kuasanya terlebih dahulu, barulah mereka nampak kebenaran.

Setakat ini sahaja.... jumpa dilain kali... InsyaAllah

Salam Perjuangan

-Lot 250

No comments: