"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 08, 2008

Nik Aziz: Orang dalam Pakatan sendiri mahu gagalkan Anwar

KOTA BAHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendedahkan berlakunya hasad dengki dalam Pakatan Rakyat terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada memenangi pilihan raya kecil Parlimen kawasan Permatang Pauh, 26 Ogos ini.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, terdapat pihak cuba sabotaj bagi memastikan Anwar tidak berjaya menjadi Ahli Parlimen Permatang Pauh.

"Saya dapati memang ada orang yang dengki kepada Anwar," katanya kepada pemberita selepas merasmikan MATA fair peringkat Kelantan di sini hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas hasrat Anwar untuk bertanding di kawasan Parlimen Permatang Pauh namun beliau semalam didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur terhadap tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohamad Saiful Bukhari Azlan.

Pilihan raya kecil itu diadakan setelah Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail mengosongkannya bagi memberi laluan kepada suami beliau untuk bertanding.

Nik Abdul Aziz juga menasihatkan pihak yang menyimpan perasaan dengki itu agar melupakan hasrat mereka demi kebaikan Pakatan Rakyat.

"Beri peluang kepada Anwar untuk masuk jadi Ahli Parlimen di Dewan Rakyat," katanya.

Beliau berkata, walaupun wujud jurang perbezaan dalam ideologi politik dengan PKR, PAS harus akur untuk menyokong PKR dalam pilihan raya kecil kawasan Parlimen Permatang Pauh itu.

Katanya, beliau mengakui perbezaan pandangan dari segi politik antara PKR dan PAS, namun di bawah semangat Pakatan Rakyat, parti itu harus bekerjasama.

"PAS perlu memberi sokongan kepada Anwar walaupun dari segi politik tidak serupa," katanya.

Nik Abdul Aziz berkata beliau menyokong Anwar kerana mendapati pensihat PKR itu merupakan pemimpin Melayu yang berpengalaman dalam pentadbiran negara dan dikenali di peringkat antarabangsa.

-mSTAR Online

1 comment:

Anonymous said...

yg dengki mengki ni mrk2 sebenarnye meno tp bertopengkan pkr....puak ni la agaknya yg jd duri dlm daging....errr...musang berbulu ayam!!!!

org2 mcm ni mana tau erti perjuangan...yg mrk tau berjuang dpt RM je...tak kire apa cara...semua halal bg mrk....janji perut boncit

anak didik meno.....dr kepala spi ke akar umbi semua perosak tamadun dan bangsa...