"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 08, 2008

Pasai apa Tangkap Bakaq?

BEBASKAN BAKAQ- Mob

Saya cuba menyusuri beberapa ‘ entries’ Bakaq, kot-kot ada yang sensetif sangat kepada kerajaan PM Abdullah hingga dia kena cekup malam kelmarin.

Malam kelmarin saya baca posting Bakaq :

Sebagai orang Perak,terharu saya apabila membaca posting Cik Gu Al-Husseyn bertajuk "Sekelip waktu di sekitar pejabat MB Perak". Hanya yang saya harapkan ialah saya tidak meminta apa-apa, walau setengah sen pun. Hang jangan takut, Misbah. Aku kuat lagi ni. Aku takkan pi kacau hang.

Takkanlah tulis gitu pun seditious? Kita semua tidak pasti yang mana satu artikel Bakaq yang dianggap seditious oleh pihak Keselamatan Dalam Negeri.

Bakaq or his real name is Abdul Rashid Abu Bakar has contributed a lot in revealing the hidden agenda of the infamous Muzakarah between PAS and UMNO. It is so damaging that the Deputy President of PAS, Nasharuddin Mat Isa has made a threat to sue him although later it was proven that much of what Bakaq has revealed is true.Pasai pendedahan perjumpaan itukah? Dah tu pasai apa?

Esok, Bakaq, selepas reman satu hari , tentu dia akan ceritakan apa bendanya. Sabaqlah Bakaq, hang keluaq nanti tentu banyak modal untuk hang tulis.Teruskan!

-ALHUSSEYN

No comments: