"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 08, 2008

Penangkapan Penarik Beca Sudah boleh Di Slashdotkan

Menurut Catatan UmmiAnni, Tersiar akan satu berita dari BERNAMA (BERNAMA ditulis huruf besar kerana ianya akronim) tentang penangkapan Bang Bakaq a.k.a Penarik Beca adalah disebabkan oleh artikel yang berkaitan dengan polis.

Pegawai Penyiasat Siasatan Siber dan Multimedia Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Supt Victor Sanjos berkata Abu Bakar ditahan pada pukul 10 malam tadi di rumahnya di Taman Koperasi Polis di sini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948.

Abu Bakar dalam blognya menyiarkan artikel yang memaparkan logo Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang telah diubahsuai serta komennya mengenai kredibiliti Musa, termasuk dakwaan "Musa dikawal kumpulan kongsi gelap Cina," kata Sanjos kepada Bernama di sini Khamis.
Kalau begitu, artikel yang dimaksudkan ialah yang ini. "Kenapa Tak Usik Raja Petra?"

Di dalam catatan Bang Bakaq itu, Bang Bakaq hanya memetik apa yang diperkatakan oleh Raja Petra.
Yang peliknya pautan asal tentang "E-Power Force Solution" yang berada di laman web Raja Petra telahpun tiada.

Bang Bakaq telah membuat pautan kepada http://malaysia-today.net/blog2006/corridors.php?itemid=6061
sebagai "sumber"nya, akan tetapi laman itu sudah tiada.

Mengapa laman itu sudah tiada? Adakah ada arahan daripada polis kepada Raja Petra supaya memadamnya? Itu saya tidak tahu.

Akan tetapi sebahagian daripada artikel asal Raja Petra itu berada di blog Bang Bakaq.

Bang Bakaq hanya mempersoalkan kenapa tak saman Raja Petra? Bukan dia yang tukang bongkar.
Bang Bakaq sudah menyatakan dengan jelas bahawa artikel itu ditulis oleh Raja Petra.

Adakah polis akan menangkap semua orang yang menulis tetang "E-Power Force Solution"?

Mungkin bagi polis, setelah artikel di laman Raja Petra sudah dipadamkan, hanya artikel di blog Bang Bakaq yang masih ada.

Mari kita google. "E-Power Force Solution" <-- mesti klik Terdapat banyak lagi catatan lain yang menceritakan tentang "Power Force Solution". Polis perlu tangkap semua itu? Kalau Raja Petra tidak dedah, atau bang bakaq tidak petik raja petra, dan sekiranya tiada faktor "kongsi gelap" dibelakang syarikat itu, Yvonne Chong telah mendedahkan bahawa syarikat itu memang berkait dengan Perdana Menteri.
The 64-year-old entrepreneur is also a director of Brahim's International Franchises Sdn Bhd, a food company owned by the Prime Minister's brother Datuk Ibrahim Ahmad Badawi. He is also a director in AMMB Holdings Bhd, K&N Kenanga Holdings Bhd, Kawan Food Bhd and a host of private limited companies.
Itu baru google nama sistem, belum lagi google nama syarikatnya.

Sistem apa sampai 4 bilion?

Teresa Kok pernah mempersoalkan kenapa Syarikat itu terlalu berkuasa, di parlimen.

Bayangkan kalau Projek bernilai 4 bilion ini diberikan kepada syarikat IT Kerajaan Negeri seperti MICTH, boleh langsai hutang kerajaan Negeri Melaka 1.05 bilion itu.

Disini terdapat satu artikel menarik oleh Bang Bakaq berkaitan dengan isu sama, bukan dia yang bongkar, dia hanya merumuskan maklumat dari beberapa sumber sahaja.

Kesimpulan.
Saya menuntut satu suruhanjaya bebas untuk menyiasat Web Power Sdn Bhd.

-Hasbullah Pit

No comments: