"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, November 13, 2008

Saranan jemput Ku Li berucap di Kongres PKR

Pucuk pimpinan PKR disarankan supaya menjemput veteren Umno, Tengku Razaleigh Hamzah menghadiri Kongres Tahunan Nasional parti yang akan berlangsung hujung bulan ini.

khalid jaafar"Itu pendapat saya secara peribadi...beliau patut dijemput hadir dan berucap," kata ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) parti itu, Khalid Jaafar.

Beliau yang juga bekas setiausaha akhbar penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata demikian ketika ditanya kemungkinan Tengku Razaleigh itu membuat penampilannya dalam kongres kali ini.

tengku razaleigh 02Desas-desus kemasukan Tengku Razaleigh ke dalam PKR muncul awal bulan lalu apabila pertemuan beliau dilaporkan membuat pertemuan dengan penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pada pertemuan tersebut, mereka dilaporkan berbincang mengenai pembentukan konsep kerajaan perpaduan.

Menegaskan bahawa saranan itu pendapat peribadinya, Khalid berkata, walaupun ditolak oleh Umno, ahli parlimen Gua Musang itu patut dijemput atas kapasitinya sebagai orang lama dan berpengalaman dalam politik Malaysia.

Tengku Razaleigh menawarkan diri bertanding jawatan presiden Umno tetapi gagal mendapat kelayakan minima 59 pencalonan seperti yang ditetapkan oleh parti itu.

Beliau hanya mendapat satu pencalonan dari bahagiannya - Gua Musang. Berikutan itu, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menang tanpa bertanding bagi jawatan tersebut.

Kira-kira 2000 perwakilan PKR daripada lebih 160 bahagian akan bersidang pada 29 dan 30 November ini di Stadium Melawati Shah Alam.

Kongres kali ini menjadi tumpuan kerana ia adalah yang pertama diadakan selepas pilihanraya umum Mac lalu.

-malaysiakini

1 comment:

Anonymous said...

Pandai sungguh PKR nak tarik Ku Li ye... Saranan menjemput Ku Li untuk berucap di Kongres PKR, nampak sangat semata-mata nak tarik Ku Li. Nak psiko Ku Li tu...