"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, November 13, 2008

Shahrir Pun Dah Gila La... - malaysiakini

Baca sikit berita dan sikit ulasan dari aku...

Harga minyak mungkin turun lagi ke paras RM2 sebelum penghujung tahun ini.

Bagaimanapun, kerajaan tidak bercadang meneruskan penurunan itu sehingga di bawah RM1.92 seliter - ini bermakna, jika harga minyak dunia terus menjunam keparas terendah, para pengguna akan membayar subsidi kepada kerajaan setiap kali pengguna membeli minyak.tindakan yang bijak dari menteri kabinet malaysia... ini adalah satu contoh "keprihatinan" kerajaan kepada rakyat... bravo KERA...!!!

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad berkata, kerajaan mungkin menetapkan paras minimum bagi harga runcit petrol dan diesel walaupun harga di pasaran dunia terus merudum - ini bermakna, rakyat malaysia akan terus diperbodohkan dengan gula-gula "prihatin kepada rakyat" oleh KERAjaan.bila harga minyak dunia meningkat naik, beban hidup akan dialihkan kepada rakyat dengan peningkatan harga minyak malaysia "sesuai" dengan peningkatan harga minyak global manakala apabila harga minyak global turun menjunam, nikmatkeuntungan akan dinikmati oleh KERAjaan dengan gula-gula "menstabilkan ekonomi malaysia"... maka dengan itu bodohlah rakyat malaysia dibawah pimpinan menteri-menteri KERA yang "prihatin" pada rakyat...

“Sama ada harga minyak akan turun sehingga RM1.92, itu terpulang kepada perbincangan kerana sekiranya ia turun mendadak, pemberian subsidi juga mungkin dikurangkan,” katanya kepada pemberita pada Majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan Perniagaan Beretika di sini semalam - ini bermakna rakyat sekali lagi diperbodohkan oleh KERAjaan... harga minyak turun, subsidi dikurangkan dan apabila harga minyak naik, subsidi dikekalkan... startegi bijak untuk memperbodohkan rakyat oleh KERA-KERA kabinet malaysia...

Shahrir menambah, penetapan harga minyak, baik naik atau turun tidak akan dibuat secara mendadak.

“Dulu kita guna kaedah penurunan dua kali sebulan supaya pengguna tidak rasa terkejut. Begitu juga sekiranya keputusan kenaikan harga minyak dilakukan - SUPAYA PENGGUNA TIDAK RASA TERKEJUT??? KAH KAH KAH KAH KAH KAH...!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH...!!! SIAPA YANG TERKEJUT BILA HARGA MINYAK TURUN MENDADAK??? KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...!!! layak dipanggil "MENTERI BAGHAL"... masa harga minyak naik mendadak lebih 70% depa tak terfikir pulak "rakyat terkejut"??? BANGANG, BAGHAL, BENGONG dan lain-lain yang seangkatan dengannya...

KHAK PTUIH...!!!


sumber - kosmo

11 comments:

tepet said...

lagu mana kita nak terkejut bila minyak naik... sebab kita dah tetiap tahun minyak naik.. jadi bila minyak turun... pemimpin takut ada yang kena heart attack sbab terkejut..dengan kebaikan kerajaan yang secara tetiba dah la tu turun mendadak pulak ...hik hik hik

Unknown said...

Salam kpd. tuan blog,

Bila lagi kerajaan nak bertukar tangan nih.... aku dah naik muak dan cukup benci dengan pemerintah yang ada lebih-lebih lagi muka Shahrir dan Syed Hamid albotaki.

Anonymous said...

dulu dia janji kalau harga dunia USD72.00 kat M'sia akan jadi harga lama RM1.92.

Jadah punya menteri

Anonymous said...

Undilah BN untuk kesejahteraan Rakyat Malaysia. Kalau saya jadi PM nanti Mongolia akan diberi bantuan atas ehsan rakyat Malaysia. Minyak akan tetap kekal bagi menampung peruntukan khas untuk MONGOLIA.

web admin said...

menatagn tu memang bengog..

keja nak bodohkan rakyat je..

woi bangang!!! rakyat dah semakin cerdik la..

hang tu bodoh..menteri bodoh

Anonymous said...

Itu la kenyataan BERNAS dari MENTERI SERBA TAK GUNA. Selayaknya jadi Menteri KERA-KERA di Hutan je.

Anonymous said...

Hallo!!! As at now we arealready paying to govt everytime we pump petrol. As at now,petrol price is RM2.05 a litre in America (zero so called 'subsidy'). May I ask what is the petrol price in Malaysia?

Anonymous said...

aku memang da lame x puas ati ngan menteri uban nih..
cakap memang memang x serupa bikin..
BONGOK punya menteri!!

Gelombang Rakyat said...

Ini macam olang pun ater ker?

Anonymous said...

Dulu akau rasa Sapie Apdal tu bodoh dgn kenyataan-kenyataannya yang memang bodoh eg: KITA BELILAH BARANG DI KEDAI YANG MENJUALNYA DENGAN HARGA YG MURAH atau KALAU DAH MAHAL JANGAN BELI. Pokoknya semua kedai menjualnya dgn harga yg sama, kedai Shapie Pedal sj yang jual dgn harga lebih murah kot.

Tukar menteri, Sahril pula, harap keadaan lebih baik. Dak jugak. Makin bodoh ada. Orang yg aku benci no wahid di Malaysia kini ialah Tok Uban tu lah.

broooo... said...

uhh... huu...
aku dah nk pecah perut nih...
udah le tu wat lawak mentri albino woii!!!!!

aku harap rakyat Malaysia x lagi di perbodohkan lagi dgn statement2 merapu sperti dibawah....

1.....KERAjaan akan memastikan harga minyak diselaraskan mengikut harga pasaran..!!!
2.....kalau harga minyak terus kekal pada paras USD72.00 harga minyak mungkin akan kembali ke paras asal RM1.92.
3.....KERAjaan tidak boleh menurunkan harga minyak secara mendadak kerana khuatir akan menjejaskan pendapatan pengusaha2 stesen minyak.
4.....KERAjaan mungkin menetapkan harga minimum petrol walaupun harga pasaran global jatuh menjunam.

@@@@@@@ harga global rendah setkan harga minimum...
@@@@@@@ harga global naik mendadak... tak perlu setkan harga maksimum???

@@@@@@@ apa hal ni beb??????

malang sungguh Malaysia mempenyai pak pak mentri yg kreativ seperti diatas...