"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, December 21, 2008

Fairus TKM 1 Dan Certificate Gila-Gilanya - malaysiakini

Dia mengaku memiliki Ijazah Sarjana “Strategic & Defence Studies, Ijazah Sarjana (MBA) “Strategic Management”, United Kingdom, Ijazah Sarjana Muda “Political Science – International Relations, Universiti Islam Antarabangsa dan Sijil Pengajian Syariah, Universti Malaya.

Ada satu ketika bila wartawan pernah tanya dia nama Universiti yang dia dapat master tu...dia jawab RAHSIA...

Tapinya, tolong siasat dulu latar belakang dia, ‘especially’ latar belakang pendidikan dia. Dia ni banyak torak. Yang betul dekat dia ni nama penuh dia je !

Masa dia jadi staff aku, memanjang MC ( cuti ) kertas MC dia lebih banyak dari report dia, tau tak. Tu dia kata dia membentangkan report hapa, tu kat World Halal Forum..tu menipu tu..., dia tu sebagai ‘visitor’ je kat sana...aku yang daftarkan dia masuk situ...

Masa dia masuk ‘company’ aku dulu, dia kata dia ada master dari UM tu tahun 2006 kot tak salah aku. Aku duk mintak ‘cert’ (sijil) dia..dari hari ke hari , tak dapat-dapat... ’then’ aku tak puas hati, aku jadik inspektor gadget...taraaaaaaa.....dia sebenarnya tak habis study pun, baru ambik satu semester kemudian tangguhkan pelajaran....

Tu tahun 2006...tang mana dia dapat dari UK semua tu...ishkk...aku ni kurang percaya sikit kat dia... ijazah dari UIA tu betullah...

Jadi, aku terpaksa percaya bahawa orang kedua yang "berkedudukan" di Pulau Pinang juga adalah pemegang certificate gila-gila selain daripada Datuk Ariff Shah lawan DSAI semasa PRK P-o44 tempohari.
  • untuk rekod, Ariff Shah juga pernah mengaku memiliki ijazah sekian-sekian ketika PRK P-044 tempohari tetapi setelah pendedahan dibuat, terbukti ianya adalah sekadar ijazah gila-gila dan akhirnya Ariff juga mengakuinya.
Agaknya dah memang jadi penyakit, pemegang ijazah gila-gila ni tak macam Ariff Shah yang tetap konsistent dengan tugasan yang dipertanggungjawabkan. Si Fairus ni komitmentnya pada tugas memang langsung tak ada.

"Jadual kerja yang padat" bagi Fairus ialah se"awal" jam 11:00 pagi - se"lewat" jam 3:00 petang. macam mana DSAI boleh pilih orang macam ni? terbukti certificate gila-gila si Fairus berjaya juga memperbodohkan seorang DSAI. malang...

Yang aku tak faham, apakah PKR tidak "menapis" dulu orang-orang yang dibakal memgang jawatan sebelum perkara tersebut dipersetujui? ataupun perkara memberi jawatan ini menjadi hak mutlak seseorang individu tanpa dapat dibangkang oleh sesiapa?

Sampai hari ni jugak aku difahamkan usaha beberapa pihak untuk dpaatkan penjelasan Fairus tentang certificate gila-gilanya masih tak mendapat respon dari TKM 1 gila-gila... alasan Fairus - rahsia... bagus...

Aku suka perkara-perkara rahsia... amat menarik untuk didedahkan...
Terbaru, No HP Fairus telah di"klon"...
  • Ringkasan - Ketika cuba membela dirinya , konon dia difitnah pihak-pihak tertentu yang cemburu dan iri hati terhadapnya, Fairus berkata semua mesej pesanan ringkas ( SMS ) yang tersebar membabitkan dirinya selama ini semuanya palsu-diklon.
  • “Saya pernah menerima SMS daripada Anwar, tetapi apabila saya menelefon balik, Anwar menafikan menghantar SMS tersebut.
  • “Itu bukti ‘sim card’ telefon Anwar pun telah diklon,” jelasnya kepada Exco AMK pusat Amizudin Ahmat.
Macam biasa, bila didesak supaya buat laporan polis, Fairus habaq - “Tidak perlu 'report' polis, saya ada cara sendiri bagaimana nak selesai masalah ini, jangan duk ajar saya,”

Oi Fairus...!!!... anak anjing baghu beranak pn tak percaya dekat cerita "klon" bodo hang tu woi!!!

Ini kira sejarah baru dalam negara Malaysia... untuk tukang klon sim card Fairus, sila hubungi aku, ada bisnes kita blh deal...

Untuk KM 1 gila-gila pulak, hang memang bodo mengalahkan anak lembu baghu beranak. rekod sms dan panggilan ADA DALAM SIMPANAN REKOD SYARIKAT TELEKOMUNIKASI yang hang jadi pelanggannnya.

Ingat..! semua ada dalam rekod... jangan sampai kami buat laporan polis untuk buka siasatan keatas penipuan hang..!

No comments: