"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, December 21, 2008

Fairus TKM 1 Dan Gila-Gilanya Yang Makin Gila - malaysiakini

Artikel ni akan dikeluarkan bersiri... sampai siri keberapa, hangpa tak payah tanya aku... tengok pada mood aku. kalau aku rajin, jadi sikit, kalau aku malas, dia jadi banyak siri... mungkin boleh lawan siri drama Sembilu... tapi yang ni bukan sembilu, tapi "bebulu"...

Amaran awal "Fairus TKM 1 Gila"...

MAC 2008

Astaghfirullahhalazim....budak ini ka ?

Aduh tepuk dahi aku!!!!!

Dia ni ‘ex-staff’ aku ni...aku ni boss dia dulu. PKR ni betul ke tidak pilih orang ???? Mana ahli PKR kat sini ?..meh sini...bahaya ooo budak nih....

Aku ‘still’ tak puas hati pasal Timbalan KM tu...aku kenal sangat ngan budak tu... dia tu dinasihatkan berhenti kerja dari company aku.

Aku nampak dia dalam tv hari tu , sebelah Kak Wan ( Datuk Seri Dr Wan Azizah) tapi aku tak sangka dia bertanding, aku ingat dia jadi ‘campaign manager’ je...

Kalau PKR lantik dia jadik timbalan, memanglah,memang malu besar lah PKR. Jangan lah main tangkap muat aje...

Kalau nak tahu lebih lanjut, suruh orang PKR ‘call’ aku mai sini, Anwar Ibrahim ‘call’ aku. Aku bukan nak bikin onar atau jelous...tapi..ish..susahnya aku nak jelaskan...

Ok..aku tak nak kutuk panjang-panjang pasal TKM tu...

Tapinya, tolong siasat dulu latar belakang dia, ‘especially’ latar belakang pendidikan dia. Dia ni banyak torak. Yang betul dekat dia ni nama penuh dia je !

Masa dia jadi staff aku, memanjang MC ( cuti ) kertas MC dia lebih banyak dari report dia, tau tak. Tu dia kata dia membentangkan report hapa, tu kat World Halal Forum..tu menipu tu..., dia tu sebagai ‘visitor’ je kat
sana...aku yang daftarkan dia masuk situ...

Masa dia masuk ‘company’ aku dulu, dia kata dia ada master dari UM tu tahun 2006 kot tak salah aku. Aku duk mintak ‘cert’ (sijil) dia..dari hari ke hari , tak dapat-dapat... ’then’ aku tak puas hati, aku jadik inspektor gadget...taraaaaaaa.....dia sebenarnya tak habis study pun, baru ambik satu semester kemudian tangguhkan pelajaran....

Tu tahun 2006...tang mana dia dapat dari UK semua tu...ishkk...aku ni kurang percaya sikit kat dia... ijazah dari UIA tu betullah...

Lepas tu, macam mana dia nak jadi wakil rakyat... Datang kerja hari- lambat..pukul 11.00 pagi baru nampak muka, kemudian pukul 3 petang, nak keluar dah...ada hal katanya nasib baik aku ni tak suka mengadu domba kat boss besar... Tapi lama-lama boss besar pun ‘fe-dup..’ dia diberi kata dua...


Ishh, pendek kata banyak lagi lah... kalau tak percaya korang tanya ‘boss besar’ aku dan‘ex staff’ aku. Atau kau leh call bekas-bekas company dia..aku ada riki (siasat) bekas company dia... ‘the ex boss’ pun still cakap ‘the same problem’ dengan dia ni...


Aku rasa, better be careful lah.. aku taknak PKR ni tercemar, banyak lagi yang bagus-bagus, tak nak malukan PKR....Suruh PKR siasat dulu....(mana tahu ada lak sijil dari Uk tu kan ??? hikhikhik)...tapi kemain banyak sijil nya weh....tahun 2006 belum ada master lagi, tak tahulah 2008 boleh dapat pulak master dari UK....

Lagipun dia ni dulu pernah ugut aku....mek takut jugak nyah....


*Fairus TKM 1 Gila mengaku memiliki Ijazah Sarjana “Strategic & Defence Studies, Ijazah Sarjana (MBA) “Strategic Management”, United Kingdom, Ijazah Sarjana Muda “Political Science – International Relations, Universiti Islam Antarabangsa dan Sijil Pengajian Syariah, Universti Malaya. Yg lucunya ada satu ketika bila wartawan pernah tanya dia nama Universiti yang dia dapat master tu...dia jawab RAHSIA... Gila TKM1 nih... - sumber Alahai... FAIRUS TKM 1 Penang !.

Tu amaran awal yang PKR dapat dari sorang individu yang sebelum ni kenai rapat dengan TKM 1 Gila nih... lepas dapat amaran awal ni, beberapa individu dalam Pakatan Rakyat telah bertindak menasihati mereka-mereka yang berkaitan dengan perlantikan Fairus supaya berhati-hati tapi nasihat dan amaran awal tersebut dipandang sinis dan disifatkan sebagai 1 usaha untuk mengganggu kelancaran pembentukan exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Tak lama lepas Fairus dilantik sebagai rasmi memegang jawatan TKM 1 Pulau Pinang, maka bermulalah drama "sembelit".

"Fairus TKM 1 Gila Sembelit"...

Alasan yang sama diulang-ulang setiap kali dia nak ponteng sama ada kerja, mesyuarat penting ataupun temujanji yang dah confirm lebih sebulan lalu.

Sehinggakan istilah ‘sakit perut’ dan ‘ziarah mayat’ menjadi bahan sinis YTT Gabenor atau Ketua Menteri Lim Guan Eng pada mesyuarat Exco dan jadi bahan gurauan kakitangan kerajaan negeri.

Kalau sekali dua mungkin orang percaya, boleh terima, tapi kalau dah terlalu kerap sangat alasan yang sama diulang-ulang, bukan setakat orang tahu budak Fairus pembohong dan nampak bodoh, bahkan orang dah naik meluat menyampah, dan tak ambil pusing.

Kalau nak senaraikan program yang budak Fairus tuang, tak tersenarai banyaknya. Cukuplah kami bagitau…. Sambutan Kemerdekaan Peringkat Negeri 31 Ogos lalu dan Sambutan 16 September Hari Malaysia pun dia tuang .… alasannya macam biasa-sakit perut, ziarah mayat
- sumber Alahai... FAIRUS TKM 1 Penang !.

Bermula dari situ, ramai kakitangan Fairus syak TKM 1 Gila ni berkawan dengan hantu-hantu... banyak masa dihabiskan dengan hantu-hantu peliharaannya ditempat yang tidak diketahui.

Masalah dah datang... pada waktu ni setahu aku Che Wan pernah bagi amaran supaya TKM 1 Gila ni mengubah tabiat Gila nya dan Che Wan jugak dah bagi amaran sekiranya Fairus tak berubah dalam masa 3 bulan, tempatnya akan diganti oleh orang lain... tapi...

Bersambung... aku nak tidor...

No comments: