"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 24, 2008

Ramlan: Saya Masih Tak Ada Otak - malaysiakini

Malaysiakini lapor - Mengulas kedudukan bekas presiden penajanya yang dipecat minggu lalu yang dibangkitkan oleh Nik Nazmi, Badrul Hisham berkata Reformis berharap Abdul Khalid "jangan layan karenah-karenahnya."

reformis president ramlan abu bakar 121208 02Majoriti exco Reformis, lapan daripada 12, mengambil keputusan menggugurkan Ramlan dalam satu mesyuaratnya 17 Disember lalu.

Utusan (Meloya) pulak balas (Ramlan dah baik ngan Utusan dah sekarang)- Presiden Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis), Ramlan Abu Bakar mendakwa masih memegang jawatan itu dan tindakan memecatnya oleh barisan Exco pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu Rabu lalu, adalah tidak sah.

Tegasnya, barisan Exco tersebut yang dipimpin oleh Badrul Hisham Mohd. Hanafiah tidak lagi memegang jawatan masing-masing sejak tiga minggu lalu.

Menurut Ramlan, tindakan mereka berjumpa Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi menjelaskan perkara itu hanya permainan politik kerajaan campuran Selangor khususnya Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang cuba menghalang beliau daripada meneruskan demonstrasi bogel.

"Pemecatan saya adalah tidak sah. Saya masih Presiden Reformis.

Yang ni pulak bahagian aku :-

Ramlan... kau jaga lah parking kereta kau tu diam-diam... aku dengar cerita tapak tempat letak kereta yang kau dok usahakan tu pun ada masalah. perniagaan tempat letak kereta kau tu ikut undang-undang ke tak?

Aku dengar pihak RapidKL dah bagi surat arahan daripada polis dekat kau supaya kosongkan tempat tu kan?

Oi Ramlan monyet... kau cakap macam baagus nak bela orang miskin, cara kau dah 100% salah, mengalahkan orang tak de otak, tindakan kau dah lebih daripada orang yang tak de agama. kau tak payah cakap pasal keadilan la kalau kau sendiri pun langgar undang-undang.

Pindah la cepat tapakj letak kereta kau tu... tu tanah orang... kau lagi bangang...

3 comments:

Unknown said...

Oppp...Jangan marah dia...bukan apa aku nak lihat gambar2 dia kat internet bersama2 monyet yang berbulu...haa hhaaa....kebiasaan orang jahat bela toyol jadikan orang suruhan..tapi kini terbalik lak..

Pc Doctor said...

Alaa... kita tunggu akan datang di malaysia seseorang akan telanjang BOGEL kat malaysia..iaitu RAMLAN.

Anonymous said...

Khalid tu pun monyet jugak. Tengok sampai tahap macam mana orang marah dekat dia. Bukan ni je, banyak lagi hal yang orang tak puas hati.