"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 19, 2008

TIPU! TIPU! TIPU! UMNO TIPU MELAYU !!! TAK PERCAYA LAGI SILA BACA - The Sun

Pampena Sdn Bhd syarikat milik kerajaan di bawah United Malays National Organisation. Syarikat ini duduk di bawah Kementeria Pelancungan. Menteri nya ialah Purtan Azalina.

PriceWaterhouseCoopers telah menjalankan 2 audit. Apa yang di temui ialah tipu, menipu dan kaki tipu.

CONTOH PERTAMA : Umi Hafilada mendapat RM 300,000 ringgit untuk membuat konsert Amir Diab. Pampena tidak pun melihat surat penjanjian antara anaka dara yang bernama Umi Hafilda. Bila konsert gagal duit diminta pulangkan. 3 keping cek sampai semuanya di tendang. Uni Hafilda anak dara muflis rupa-rupanya.

CONTOH KEDUA: Champions Youth Cup belanja RM 17 juta ringgit. Denga cita-cita untuk membawa pelancung datang. Haram jadah. Satu habuk tak ada. Tikus mondok dari Bangsar pun tak nak datang. RM 17 juta ringgit hangus.

CONTOH KETIGA:Sebanyak RM 100,000 untuk sebuah taxi. Seharusnya ada 111 buah taxi. Tapi bukan guna duit beli taxi. Taxi di beli dengan beli ansuran. Akhirnya taxi entah mana duit entah ke mana. Taxi- taxi ini sedang hendak dilelong oleh bank.

CONTOH KEEMPAT: Pampena Sdn Bhd membeli saham RM1 ringgit dari SD Corp Sdn Bhd. Syarikat ini menajanjikan perniagaan RM8 juta ringgit setahun dengan pulangan untung RM100,000 ringgit di tahun pertama. Syarikat haprak bumiputera ini hanliang RM 2 juta ringgit. Pampena telah membayar RM2.1 juta ringgit. Surat saham sehingga 31 Julai masih belum diterima.


Untuk membuktikan KETUANAN MELAYU mereka, banyak minit mesyuarat lembaga pengarah syarikat Pampena ini telah diubah-ubah mengikut selera.

Ini lah contoh syarikat BUMIPUTERA dan inilah contoh terbaik KETUANAN MELAYU yang menjadi dasar UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.

kah kah kah… umi hufilda?.... kah kah kah…. macam dah pernah dengar nama minah ni... kah kah kah… minah ni masih anak dara sunti…. kah kah kah…. 70 jantan yang dah masuk tidak dikira….. first 70 does not count…..kah kah kah…

cukuplaaaa…. jangan tipu melayu…. cukuplaaaa dengan ketuanan melayu…. dah haprak…. cukuplah dengan dasar ekonomi baru…. semua kelentong… janganlah bodoh kan melayu…. dah ramai melayu bodoh…. kah kah kah

-Tukar Tiub

3 comments:

Anonymous said...

Kes yang terjadi seperti diatas tu disebabkan orang UMNO pilih kroni untuk mentadbir syarikat. Oleh kerana kroni yang dipilih itu tergulong dalam katogeri bodoh, sombong dan tamak maka jadi lah pekara yang disebutkan seperti diatas.

"SIBODOH CUBA TIPU ORANG PANDAI"

Unknown said...

jeritlah kuat2..kumudian..julang keris dan cium...kaah..kaahh..kahhh
Wahai pencacai keris berkarat...panggillah SPR siasat.agar dapat dipulihkan mana yang patut...atau pun terjun ngan labu2 nye je...

Anonymous said...

depa xbodoh,.

malah terlebih pandai,..