"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 05, 2008

BREAKING NEWS..! Jangan Mudah Terpedaya...

Pagi tadi aku terkejut bila dapat sms mengatakan laporan HKL bocor & keputusan laporan mengesahkan bahawa DSAI disahkan tidak terlibat dalam kes liwat keatas Saiful Bukhari...

Laju je aku bangun berkejar ke PC aku & search dengan Google & resultnya tak banyak laporan yang aku dapat...setakat tengahari ni aku cuma dapat laporan dari blog p99 Parlimen Ampang milik YB Zuraida yang mengesahkan laporan tu...tak lama lepas tu bila aku nak update tak dapat nak akses dah...apa yang terpapar hanya "sedang dikemaskini"...

Aku bukak blog Suara KeADILan attachmentnya sama dengan yang aku dapat dari blog YB Zuraida pas tu dari result enjin carian google pun aku dapat attachment yang sama...that's mean sumber tak banyak & bagi aku belum cukup tepat walaupun YB Zuraida dah publish dalam blog dia...

Bukan nak pertikai kenyataan YB Zuraida tapi cuma berhati-hati...mana la tau ada malaun pegi hacke blog YB Zuraida pas tu publish berita bukan-bukan ( puaka-puaka cyber ni bukan boleh caye sangat... ).stakat tika & saat ni pun aku tak dapat nak sahkan lagi berita ni benar atau tak...

Sedang dekat blog Suara KeADILan pun lepas keluar berita ni ( laporan HKL ) tetiba keluar pulak berita DSAI nak kena tangkap...tu yang aku bengong tu...nak caya ke tak nak caya???dalam blog/web lain tak de pulak publish pasal keputusan laporan terbaru ni...kalau government punya media lagi la jangan harap kalau berita ni tak nguntungkan depa...senyap-senyap dah la...lagi baik keluar berita MRR2 nak runtuh dari berita sensasi makan diri lagu ni...

Jadi setakat waktu korang tengah baca posting aku yang ni...aku mintak maaf banyak-banyak...apa yang aku publish ( laporan HKL ) tu mungkin betul tapi setakat ni aku masih tak dapat confirmkan kesahihannya...aku anggap...berita sensasi je...

Tapi aku harap 100% betul la berita tu...padahal dari semalam dah aku dengar & dapat berita sok sek sok sek cuma tak sape-sape dapat buat confirmation...nanti la...aku try akses mana-mana sumber yang boleh sahkan berita nih...buat masa ni kita jangan happy sangat...

Korang sendiri tau kan macam mana "GAME" ni...kita bukan baru dalam permainan sorong tarik ni...

No comments: