"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 17, 2008

780 sekolah tiada pengetua, guru besar

Kementerian Pelajaran diminta mempercepatkan pengisian 780 kekosongan jawatan pengetua dan guru besar sekolah di seluruh negara sebelum bermula sesi persekolahan Januari depan.

Presiden Kongres Kesatuan Guru Dalam Perkhidmatan Pelajaran Malaysia (Kongres), Jemale Paiman berkata, pihaknya mendapati sebanyak 380 sekolah menengah tidak mempunyai pengetua dan 400 sekolah rendah tidak memiliki guru besar.

Beliau berkata, kekosongan jawatan itu sepatutnya diisi segera bagi memantapkan pengurusan dan pentadbiran sekolah yang selama ini dipangku guru penolong kanan.

''Kita tidak mahu kelewatan pengisian jawatan berkenaan membantutkan usaha kerajaan melaksanakan Pelan Induk Pembangunan Pendidikan (PIPP) yang menjadi tonggak kecemerlangan profesional golongan pendidik," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini hari ini.

TP -menteri pelajaran tidur ke? sibuk sangat siasat video sajak kematian? menteri pelajaran tak tau ke hal ni?

Kapal kalau tak de kapten apa jadik? kapal kalau kaptennya "lembik" apa jadik?

No comments: