"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 17, 2008

Jangan pandang remeh amalan bersenam - Bik Mama

Seluruh rakyat Malaysia diminta tidak memandang remeh amalan bersenam kerana peratusan mereka yang berpenyakit dalam masyarakat kini amat membimbangkan.

Isteri Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor berkata, penyakit yang berpunca daripada masalah kolestrol tinggi dan kandungan gula dalam darah seperti sakit jantung semakin meningkat bukan sahaja di kalangan orang dewasa malah melibatkan kanak-kanak dan remaja.

Bermula hari ini ujarnya, orang ramai perlu menitik beratkan amalan bersenam dalam keluarga dan tidak sesekali menjadikan kesibukan tugas seharian sebagai alasan.

"Kita harus ingat, bersenam tidak memerlukan masa yang lama. Cukup sekadar 20 hingga 30 minit sehari. Namun ia harus berterusan," katanya.

TP - senam? bersenam? senaman? jangan pandang remeh? kah kah kah kah kah...!!!

Berapa berat Bik Mama?

Bersenam? Bik Mama buat lawak ek???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!


Bik Mama bukan buat lawak... Bik Mama ludah atas langit...

*Bik Mama ada "tengkuk" ke? ada yang cakap... lepas dagu. terus dada... tengkuk dok tang mana? kah kah kah kah kah...!!!

4 comments:

Anonymous said...

kahkah..perisik rakyat peniru..kahkahkah...takde idea tersendiri..kahkahkah...kena tiru blog Tukar Tiub...kahkahkah..

bersenam menyihatkan badan!!!

Anonymous said...

Takkan takde identiti sendiri kot? Tak perlulah tiru Tukar Tiub, bro Isham yang bengong tu...

Anonymous said...

la..pasal gelak pun jadi isu ke..

abis tu sapa je yg gelak kah kah kah tu kira tiru orang le

camtu sapa yg founder gelak kah kah kah harus dpt title dato'

Anonymous said...

yg gua tau, babik je tak da tengkuk..bik..bik..ba.