"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 17, 2008

Pengkid: Apa Dah Jadi Dengan PAS?

Pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam di seluruh negara digesa bersatu dan bergabung tenaga dalam menangani isu pengharaman perlakuan wanita menyamai lelaki atau 'pengkid'.

Yang Dipertua Majlis Amal Islami Malaysia (MAIM) Negeri Terengganu, Yusof Musa berkata, pihaknya kesal kerana NGO Islam hanya berdiam diri apabila timbul isu yang menyentuh kesucian dan kepentingan agama itu.

Beliau menambah, tindakan sekumpulan masyarakat mengutuk fatwa pengharaman 'pengkid' secara terang-terangan telah mencabar agama Islam.

''Kenapa berdiam diri sedangkan tindakan golongan berkenaan mencabar Islam.

TP - apa dah jadi dengan PAS? apa dah jadi dengan pemuda PAS? apa dah jadi dengan pergerakan-pergerakan dalam PAS?

Mana suara PAS dalam isu ni? tunggu dan lihat? apa dah jadi dengan perjuangan PAS lepas PRU12?

PAS masih wujud ke?

1 comment:

Anonymous said...

Saudara ni tak ikut perkembangan ke? Nik Aziz dah buat kenyataan berkenaan isu pengkid ni...