"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 06, 2008

KeMERDEKAanku Dicabul Si "Durjana"!

Assalamu'alaikum...

Bulan ni bulan kemerdekaan...merdekakah kita? aku tak rasa merdeka pun..? merdeka apa macam ni?

ISA tu lambang negara merdeka ke???

Nak menyuarakan pendapat pun selalu kene sekat...merdeka ke???

Nak berhimpun pun asyik kene sebat...itu merdeka ke???

Tahun ni macam tahun lepas-lepas...macam tahun dulu-dulu jugak...aku boikot hari kemerdekaan...korang pergi la merdeka sesuka hati korang...setakat hari ni aku tak dapat nak rasa lagi, aku tak dapat nak hayati lagi erti kemerdekaan...apa yang aku rasa cuma sekatan demi sekatan...merdeka tu apa???

kibar bendera???

Pas tu jerit kuat-kuat sampai nak pecah anak tekak MERDEKA!!!...merdeka kejadahnya tu???

Burung kakaktua dalam sangkar pun merdeka kalau macam tu..!
upside down...
Ada kawan buat kempen terbalikkan bendera...tapi aku tak sampai hati...bukan negara yang aku benci...tapi pemimpin yang aku benci...pemimpin yang mencabul kemerdekaan kami...pemimpin bacul yang menkhianati kemerdekaan kami...

antara blog-blog yang menyertai kempen upside down
Ni tindakan aku ( rujuk blog header belah kanan )...sendirian pun tak pe, sebab ni hak aku...pemimpin tak pernah hormat kehendak rakyat...macam mana rakyat nak hormat pemimpin???

Yang nak terbalikkan bendera, terus terbalikkan bendera...aku sokong 100% walaupun aku tak ikut serta...selamat hari tak merdeka...

*sebenarnya Malaysia belum merdeka...buktinya...sekarang mana ada hari kemerdekaan dah? yang ada cuma hari "kebangsaan"...apebende tu???

2 comments:

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam

kalau pun kita tak puas hati dgn pimpinan negara..kenapa sehelai kain yg berwarna-warni jadi mangsa...bukan bendera tu yg memrintah negara ni...tapi mereka2 yg di dalam BN..kalau gambar BN tu diterbalikkan ummi pon sokong..hehehe

wallahualam..

Anonymous said...

ini la nama nye dah la bodoh sombong pulak....dah la jadi pengacau pemerintah..sibuk nak jadi pemerintah ikut pintu belakang...

ZZ