"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 06, 2008

Tangkap Anwar - Komplot "Orang Atas"

Ya betul...setakat hari ni dah berbelas ratus kali dah aku dengar Anwar nak kene tangkap, aku ingat tiap-tiap minggu Anwar nak kene tangkap.tiap kali nak kene tangkap...penuh rumah Anwar pakat-pakat tunggu Anwar kene tangkap...sudahnya...tak tangkap-tangkap...

Tapi bila aku tanya mana dapat info? semua jawab - ada geng sms...geng ngko dapat info dari mana? semua jawab - dari sms jugak...dah yang hantor kat geng ngko tu dapat dari mana pulak? semua jawab - sms jugak...abis tu geng kepada geng kepada geng kepada geng ngko tu dapat info dari mana pulak? semua jawab - sms jugak bro...last skali kredit aku abis bodo-bodo je sebab nak sahkan berita "Anwar nak kene tangkap"...

Sape untung? Celcom...Digi...Maxis...ngkorang dapat apa? dapat la perabis kredit barang sploh doploh hengget...baguss...dengan ngkorang, dengan aku bodo-bodo je kene bodo dek penyangak sms...haram jadah punya barua..!

2 hari lepas aku lepak ngan sorang member aku zaman dolu-dolu.sembang dengan dia hal-hal Anwar nak kene tangkap...member aku cakap ni semua belit "orang atas"...ngkorang kat bawah semua kene bodo...kene bodo? apahal pulak kene bodo?

Ha...ni nak ceghita kat ngkorang semua apa yang member aku ceghita kat aku hari tu...ngkorang tak yah tanya la sape member aku tu...tak penting...yang penting ceghita ni...nak cakap maklumat pun buleh jugak...

Engkorang kalau dapat sms Anwar nak kene tangkap tu ngkorang bolayan je la...ni semua trik "orang atas" je ni...sape "orang atas" tu? baca la sampai abis...kang aku hint-hint la kat ngkorang...appara...

Balik pada topik asal...sebenarnya buat masa ni dan ketika ni polis masih tak de keluarkan apa-apa waran untuk tangkap Anwar dan buat masa dan ketika ni jugak Anwar belum disabitkan dengan apa-apa kes atau dakwaan dan buat masa dan ketika ini juga Anwar belum terbukti terbabit dalam mana-mana kes yang digembar-gemburkan selama ni....

Jadi tak timbul soal Anwar nak kene tangkap sebenarnya...1 hal pulak...polis tak kan bagitau bila depa nak tangkap Anwar...member aku ceghita...memang sepanjang masa ni ada 1 team yang standby 24 jam ( lebih kurang 50 orang dari UTK ) untuk tangkap Anwar bila-bila masa je, tapi BELUM ADA KES untuk tangkap Anwar... ( arahan "KENE TANGKAP ANWAR" ni datang dari atas dan tak payah nak ambik tau sape..! ).

Kenapa selalu ada sms "Anwar nak kene tangkap?"...yang ni ngkorang kene faham betul-betul...kegagalan memahami penerangan ni akan mengakibatkan kesilapan besar yang memungkinkan Anwar ditangkap...maknanya...sms "Anwar nak kene tangkap" ni DI REKA OLEH BEBERAPA INDIVIDU YANG DIPERTANGGUNG JAWABKAN UNTUK MENIMBULKAN 1 SUASANA TEGANG DIKALANGAN PENYOKONG PAKATAN RAKYAT & PIMPINAN PAKATAN RAKYAT.

Sebab-sebab sms "direka"...lumrah penyokong Pakatan Rakyat pantang kalau dengar pemimpin nak kene tangkap, habis sekampung turun berkumpul sebab "prihatin" padahal "keprihatinan" ngkorang ni la yang akan jadi alasan untuk depa tangkap Anwar atas kesalahan menganjurkan "Perhimpunan Haram & menggugat kestabilan awam"...jelas???

Harap-harap lepas ni pimpinan sendiri pun kene hati-hati dengan sms-sms karut marut konon Anwar nak kene tangkap...ngkorang ingat polis senang-senang nak announce nak tangkap sipolan-sipolan??? tak ke menyusahkan kalau sipolan-sipolan tau...mana ada dalam dunia ni polis bagitau orang jahat "aku nak tangkap ngko..."

Kene faham 1 hal...memang ada "arahan dari orang tertentu" untuk menghalang Anwar dari aktif berpolitik dan cubaan menjatuhkan Anwar memang giat dijalankan oleh geng-geng "berkenaan" tapi untuk nak tangkap Anwar, still tak de sabitan kesalahan yang ada untuk keluarkan waran...kes liwat??? tak de bukti bro...banyak sangat percanggahan...yang tu aku tak payah terang...ramai sangat dah ulas dan terang...aku tak minat ceghita belakang-belakang ni...

Oleh sebab tak de kes yang boleh disabitkan untuk tangkap Anwar maka apa-apa kes MESTI DIREKA untuk sabitkan Anwar...paling senang...Perhimpunan Haram...reka sms...provoke penyokong...penyokong berkumpul...sambil-sambil penyokong berkumpul, depa akan hantar patrol car 4-5 kali ( depa tau kalau petrol car lalu memang confirm penyokong-penyokong Pakatan Rakyat naik angin ) pas tu kununnya ada orang report "ketenteraman awam terganggu" untuk sedapkan jalan ceghita...then dah ada kes...

Sape yang "reka" situasi??? mereka-mereka diatas...sapa yang buat kes??? penyokong Pakatan Rakyat...ngkorang kene perangkap dekat musuh...sebab lalai, tak sahkan berita betul-betul...kantoi...

Jangan percaya khabar angin..!

So dari penerangan tu ngkorang ambik la inisiatif masing-masing...dapatkan sumber yang sahih...kalau boleh HQ PKR sendiri nak kene sahkan dulu berita angin tu...kegagalan mengesahkan berita angin akan memakan diri.tu je pesan aku...masing-masing tau guna macam-macam alat perhubungan...bahagian-bahagian dan cawangan masing-masing kene sentiasa update info terkini...sumber nak kene tepat...

Kalau stakat sms - member aku hanto, member aku dapat dari member dia, member dia dapat dari member member dia,member member dia dapat dari mememememememember dia...ha tu korang delete je terus...mengarut.nak lebih tersusun lagi, masing-masing nak kene tau sape yang ada source direct ke HQ...senang nak rujuk apa-apa berita...jangan main angguk je...

Sumber dari internet pun kalau boleh sahkan dulu...budak-budak cyber-trooper's ramai sangat skarang.keje budak-budak ni buat kacau...provoke Pakatan Rakyat...tu je keje depa...ngkorang yang "terlayankan" provoke depa ni melilau tak tentu pasal...depa dok rilek je...

Ok...cukup la kot aku terang bab sms Anwar nak kene tangkap tu...fahamkan betul-betul...jangan cepat sangat melatah...cari source yang betul untuk sahkan apa-apa maklumat...sebarang sms berantai kalau boleh deny je...( ada jugak antara sms-sms tu syarikat telekomukasi reka...banyak pulangannya tuh..!...ni aku agak la...)...fikir sebelum kena.

Pesanan aku - tempoh masa sekarang sampai 16 september boleh kita katakan amat kritikal sebab sebolehnya depa nak halang Anwar dari bangkit menuju ke Parlimen.banyak provokasi akan dirancang untuk gagalkan rancangan Anwar...kita yang dalam kalangan penggerak dan penyokong "perubahan" kena pandai jaga "tempoh kritikal" ni supaya tak kene cantas ditengah jalan... Salam perjuangan..!

-jari hantu

No comments: