"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 04, 2008

UMNO Shah Alam Liat Bayar Cukai Pintu.

Assalamu'alaikum...

Semalam Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dedahkan - UMNO Shah Alam masih gagal membayar tunggakan cukai pintu sebanyak RM800,000.

Abdul Khalid berkata, kerajaan negeri tidak akan teragak-agak untuk menutup bangunan terbabit sekiranya UMNO masih gagal membayar cukai tertunggak itu.

Hari ni Datuk Bandar, Mazalan Md Noor cakap - MBSA menerima bayaran secara ansuran (setakat ni RM50,000 telah dibayar) daripada UMNO Shah Alam dan perbincangan lanjut akan diadakan bagi mencari jalan terbaik dalam menyelesaikan cukai pintu yang tertunggak itu.

"kita masih dalam proses perbincangan untuk mencapai kata sepakat bagi menyelesaikan perkara ini.MBSA akan mengambil langkah terbaik untuk berlaku adil terhadap semua pihak," katanya.
Ni aku pulak nak cakap dekat MB Khalid - sita je bangunan tu & tak payah nak teragak-agak dah.UMNO dah ada banyak pengalaman mengurus negeri bahkan negara ni pun dah berpuluh tahun ditadbir oleh UMNO, mustahil parti besar ni tak reti undang-undang padahal undang-undang yang ada kebanyakannya digubal oleh parti melayu bangsat ni.

Harap MB Khalid tak kan bertolak ansur dalam perkara ni.sepatutnya UMNO tau sendiri tanggungjawab dia membayar cukai pintu pada kerajaan negeri.sita je terus & tak payah ragu-ragu...

Ni aku nak tanya Datuk Bandar pulak - agak-agak la, kalau rakyat kebanyakan ni tak bayar cukai pintu yang bernilai bawah 4 angka atau 5 angka la kan...senang je datuk pi sita rumah rakyat kan datuk kan??? ada can ke rakyat biasa-biasa ni nak berunding berbincang macam mana nak selesaikan tunggakan tu??? tak de la rasanye kan...ye la...rakyat ni "rakyat"...UMNO ni "dewa" agaknya bagi setengah-setengah orang tu...

Ni la yang dinamakan "adil"...dengan rakyat...tak dak toleransi...dengan UMNO...kita bawak bincang...MBSA memang kepala jubor!!!

No comments: