"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 04, 2008

1 Lawan 1 atau 5 penjuru?

Assalamu'alaikum...

Pilihanraya Kecil Permatang Pauh P44 bakal berlangsung bila-bila masa je dari sekarang.aku ingat aku nak naik ke PP jugakla nanti...ada member ajak...lagipun aku rasa tak rugi kalau aku pi sana..."be a part of history!"pergh...

Ha...smalam sembang ngan member sambil minum-minum teh ( mahal betul teh skang...rm1.20 segelas ) sembang pasal apa?...pasal apa lagi...Permatang Pauh la...dengar cerita kali ni dah tak de dah 1 lawan 1...depa dok habaq kat aku kali ni mungkin akan jadik sejarah di Malaysia sebab akan jadi medan tempur 5 penjuru -

Pakatan Rakyat ( penyandang ) lawan BN ( Barang Naik ) lawan parti bebas ( AKIM - Angkatan Keadilan Islam Malaysia) lawan parti bebas ( x dak nama lagi ) lawan parti bebas kaum India ( pun x dak nama lagi ) lawan parti bebas kaum Cina ( pun x dak nama lagi )...

Boleh agak kan??? satu lagi strategi haprak UMNO ( UMNO je aku panggey haprak sebab ada banyak komponen dah tak sebulu ngan UMNO ) untuk pecahkan undi pada Pakatan Rakyat...nak suruh orang undi BN alamatnya...mampuih...jadi...reka la banyak-banyak parti bebas, sponsor masuk tanding pilihanraya kecik ( depa banyak duit...x pe la...duit mak pak depa ka??? ) dengan harapan undi majoriti yang akan berpihak pada Pakatan Rakyat akan berkurangan & itu akan dijadikan isu bahawa populariti Anwar sudah merudum ditempat sendiri...
Betul punya akal pendek...

Ni aku panggey strategi bangsat sebab ikut info yang aku dapat dengan mereka-reka 1 parti yang perjuangkan Islam, 1 parti melayu, 1 parti kaum india & 1 parti kaum cina puaka-puaka UMNO nanti akan memainkan isu kononnya Pakatan Rakyat dibawah naungan Anwar sebagai ejen pemecah belah sehingga timbulnya berbagai parti perkauman & agama dalam politik Malaysia ( padahal UMNO yang reka semua parti ni ).

Ye la kan...nak menang memang tipis sangat harapan...nak bagi Pakatan Rakyat menang percuma...maruah pulak tergadai sebab orang akan panggey BACUL sebab tak berani nak lawan...aih...ada maruah lagi ke depa ni???...kalau aruah tu aku tau memang dah dekat sangat dah dengan UMNO nih...

Bagi aku la kan...UMNO ni patutnya jantan la sikit...tak payah pakai strategi bodoh tu...lawan macam anak jantan...1 lawan 1...berani ke???confirm la tak berani...kalau berani pun sebab back up blakang ramai ( puaka-puaka kaki pungkoq ).

Nak harap kederat sendiri...biaq pi la dulu...stakat nak raba anak orang tu memang depa brani la...nak lawan jantan 1 sama 1 mintak mahap...keris tu simpan je la buat pelimau kot-kot buleh menang pakai limau...sape tau kan???

Tapi buat masa ni yang aku nampak, memang terang-terang puaka-puaka UMNO memang cukup gelabah...hari tu ada la jugak harapan masa depa minang PAS...tup tup...PAS tolak pinangan...meghaban sakan la balik ni...

Aku syorkan daripada puaka-puaka UMNO ni dok reka-reka parti-parti gampang untuk tanding kat sana...baik hangpa pi cari Pak Nawi nu ha...mintak Pak Nawi tolong tengok-tengok startegi paling baguih...nak carik Pak Nawi???hangpa pi jumpa MSK dulu...

Dah...aku nak tidoq...mimpi la hangpa puaka-puaka UMNO...( kalau boleh tido la... )

No comments: